וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: סוכנויות דירוג האשראי לא יעלו את הדירוג ותחזית הדירוג של ישראל

יורם גביזון

17.10.2005 / 9:30

ב-Fitch העריכו: על אף שהיחס בין החוב הלאומי של ישראל לתמ"ג עבר את השיא, הוא עדיין רחוק מעל לחציון של קבוצת ההתייחסות; להערכת אי.בי.אי: אי הודאות הפוליטית מונעת אפשרות לשיפור בדירוג



הביקור הקרוב של נציגי סוכנויות הדירוג בעוד כמה חודשים לא יניב שיפור בתחזית דירוג האשראי של ישראל או בדירוג האשראי עצמו - כך מעריכה הכלכלנית הראשית של קבוצת אי.בי.אי, איילת ניר. להערכתה, אי הודאות הפוליטית מונעת כל אפשרות לשיפור בדירוג.



ריצ'מונד פוקס, האנליסט המסקר את ישראל ב-Fitch, דירג את הנפקת החוב צמוד היורו בדירוג של A מינוס עם תחזית יציבה, בדומה לדירוג החוב הארוך של המדינה, שאושר מחדש בפברואר.



ב-Fitch העריכו שהשיפור ברמת הפעילות במשק מתחזק. עם זאת, הם ציינו שעל אף שהיחס בין החוב הלאומי של ישראל לתוצר המקומי הגולמי עבר את השיא, הוא עדיין רחוק מעל לחציון של קבוצת ההתייחסות (המדינות בקבוצת -A) וצפוי להישאר גבוה בעתיד הנראה לעין.



סוכנות הדירוג S&P דירגה את הנפקת החוב הצמודה ליורו בדירוג של A מינוס עם תחזית יציבה, בדומה לדירוג החוב הארוך של המדינה. האנליסטית ביאטריס מרינו מציינת שהדירוג של ישראל נתמך על ידי הכלכלה המתקדמת המשגשגת ומוטת היצוא שלה וכן על ידי הרפורמות המבניות. עם זאת, הדירוג מוגבל על ידי הסביבה הגיאו-פוליטית והמצב הפיננסי החלש יחסית של הממשלה.



מרינו מציינת שהליברליזציה בשווקים והפרטה של שווקים מקומיים מרכזיים צברו תאוצה באחרונה. עם זאת, בטווח הקצר הקואליציה השבירה של אריאל שרון והמאבק הבלתי פוסק על הירושה בליכוד צפויים, להערכתה, להגביר את האי ודאות הפוליטית, וכתוצאה מכך להביא להקדמת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully