וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למניות הטכנולוגיה: גולדמן סאקס קיצץ תחזיות רווח ל-20 חברות מובילות, בהן מיקרוסופט ואורקל

יהודה שויצר

26.6.2001 / 18:37

האנליסט ריק שרלונד ציין כי ההתאוששות הצפויה בשוק תתרחש בקצב נמוך מהצפוי; בהתייחס למצב השוק אין הוא צופה שחברות יעמדו בתחזיותיהן לטווח הקרוב

בית ההשקעות גולדמן סאקס ממשיך להביע אי אמון במניות הטכנולוגיה. ריק שרלונד, אנליסט רב השפעה מבית ההשקעות, קיצץ את תחזיותיהן של כעשרים חברות טכנולוגיה מובילות בהן מיקרוסופט ואורקל . שרלונד ציין כי ההתאוששות הצפויה בשוק תתרחש בקצב נמוך מכפי שנחשב בתחילה.

בחודש אפריל, בעת שקיצץ האנליסט את תחזיותיו למניות אלה, הוא העריך כי ברבעון הרביעי של השנה תחול תפנית לחיוב ומניות הטכנולוגיה יתאוששו. היום האנליסט עידכן את הערכותיו וכעת הוא צופה שייתכן שתחול התאוששות קלה, אך גם ייתכן שהמצב הקיים יימשך ללא כל שיפור ברבעון הרביעי.

מעבר לענקיות התוכנה מיקרוסופט ואורקל, בסקירה שפירסם התייחס שרלונד לחברות טכנולוגיה ממגוון רחב של ענפים בהן חברות ה-B2B אריבה (סימול ARBA) וקומרס וואן (סימול CMRC) וחברות כגון סיבל סיסטמס ואחרות.

שרלונד הדגיש כי הוא מאמין שחברות הטכנולוגיה יתאוששו בטווח הארוך, אך בהתייחס לאקלים הכלכלי ומצב השוק אין הוא צופה שחברות יעמדו בתחזיותיהן לטווח הקרוב. המהלך הנוכחי הוא חלק ממהלך רחב יותר של גולדמן סאקס, שקיצץ את תחזיותיהן של 39 חברות טכנולוגיה בהן IBM וסאן מיקרוסיסטמס .

לפני שבוע, במהלך כנס Enterprise 2001 בקליפורניה, ציין שרלונד כי בעוד אנו נמצאים בשיאה של עונת האזהרות, ועונת הדו"חות מתקרבת במהירות, יש לצפות להמשך החדשות הרעות, וכתוצאה מכך להמשך ירידה במחירי התוכנות. משקיעים שמעוניינים בתשקיף מדויק יותר לתעשיית התוכנה ייאלצו להמתין עד ה-18 ביולי, לפרסום תוצאות הרבעון הרביעי של אורקל.

"תוצאות אורקל מהוות סמן לתעשייה כולה, וישפרו את יכולתנו להעריך את תוצאות המגזר", כתב שרלונד. כמו כן כתב שרלונד כי הוא מתייחס למיקרוסופט ול-Siebel Systems כאל "מחוזות בטוחים יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully