וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר מתקן - מאבד 0.5% ל-4.63 שקלים; "השוק נרגע; על הנגיד להעלות את הריבית כבר החודש"

נתן שבע

18.11.2005 / 13:03

מעריך אבי שריר מאקסלנס גלובל מארקטס; "אנו נמצאים בטווח מחירים של 4.61-4.65 שקלים צריך להמתין ולראות אם השוק יזוז לכיוון מסוים"; היורו נחלש ב-0.5% לרמה של 5.588 שקלים



הדולר נחלש היום עם פתיחת שבוע המסחר לרמה של 4.629 שקלים, ולאחר שקבע ביום שישי האחרון רמת שיא בה לא ביקר בשנתיים וחצי האחרונות. היורו נחלש ב-0.5% לרמה של 5.588 שקלים.



בעולם ממשיך הדולר להיחלש מעט אל מול היורו לרמה של 1.209 דולר ליורו. ההיחלשות באה בהמשך לירידות ביום שישי עם פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר בארה"ב, שהיה גבוה מהצפוי ושטיפס ב-1.2%. נגיד הבנק האמריקאי אמור להמשיך ולהעלות את הריבית לרמה של 4% בתחילת נובמבר. ביום שני הבא תפורסם החלטתו של הנגיד סטנלי פישר לגבי גובה הריבית.



"על הנגיד פישר להקדים ולהעלות את הריבית כבר החודש", מעריך אבי שריר מאקסלנס גלובל מארקטס, "הנגיד אמור להקדים את השוק ולא להיות מובל. למרות שכעת אנו בטווח יעד האינפלציה השנתי, התשואה על המק"מ לשנה עלתה ל-4.6% כך שבעצם השוק צופה ריבית של 4.6% שנה מהיום. השוק נרגע מעט, אנו נמצאים בטווח מחירים של 4.65-4.61 שקלים וצריך להמתין ולראות אם השוק יזוז לכיוון מסוים. ברמות של 4.65 שקלים היו כבר מכירות ערות ביום שישי בעיקר מצידו של המגזר העסקי, מציין שריר.



"כרגע השקל לא אטרקטיווי בגלל השיוויון בריביות בין השקל לדולר וגם עלייה בריבית השקלית לא אמורה לשנות את התמונה הכללית הזו. בנוסף, המתאם בין השקל לדולר, לדולר יורו שוב מקבל משקל וכאשר היורו מתחזק ניתן לראות את הדולר נחלש אצלנו", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully