וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: אמצעי התשלום במשק עלו ב- 1.5% בספטמבר ל-45.7 מיליארד שקל

נתן שבע

17.10.2005 / 11:01

ב-12 החודשים האחרונים עלו אמצעי התשלום בצורה ניכרת - 15.5%; שוק ההון העלה את הערכותיו ביחס לאינפלציה הצפויה בישראל בשנה הקרובה ל-2.5% לעומת תחזית של 2% של הכלכלנים



אמצעי התשלום במשק עלו ב-1.5% בספטמבר האחרון ל-45.7 מיליארד שקל - כך לפי נתונים שפירסם היום בנק ישראל. ב-12 החודשים האחרונים עלו אמצעי התשלום ב-15.5%. למעט חודש מאי, בו נרשמה ירידה בכמות אמצעי התשלום, המשיכו אלה לטפס בכל חודשי השנה, כשמתחילת השנה הוסיפו 5.9 מיליארד שקל.



עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי שוק ההון העלה את הערכותיו ביחס לאינפלציה הצפויה בישראל בשנה הקרובה - ל-2.5% (לעומת הערכה של 2.1% בחודש אוגוסט). לעומת זאת, הבנקים והחזאים הפרטיים הורידו מעט את תחזיות האינפלציה שלהם לשנה הקרובה ב-0.1% לעומת החודש הקודם ל-2%.



נגיד בנק ישראל יצטרך להחליט בשבוע הבא על גובה הריבית במשק ולאחר שהעלה כבר את הריבית בחודש שעבר ל-3.75% - רמת הריבית בארה"ב. למרות האינפלציה המרוסנת יחסית, יצטרך כנראה הנגיד לשוב ולהעלותה בשנית ולהרגיע מעט את השווקים מהסערה עם התחזקות הדולר ועליית התשואות בארה"ב במיוחד לאור היחלשותם של השחרים הארוכים בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully