וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החגים: מספר המשרות בענפי המסחר והשירותים עלה באוקטובר ב-4%

חיים ביאור

17.10.2005 / 11:35

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: הצריכה באוקטובר האחרון היתה גדולה משמעותית לעומת תקופות החגים בשנים הקודמות בשל תחושת השיפור הכלכלי והרגיעה הביטחונית היחסית



למרות שהשנה אוקטובר הוא חודש החגים, שבו הביקוש לעובדים יורד, מספר המשרות (פנויות ומאוישות גם יחד) בענפי המסחר והשירותים יגדל במהלכו ב-4% - כך עולה מסקר שערך איגוד לשכות המסחר.



מספר המשרות בשירותי האוכל ובמלונות (כולל צימרים) יעלה באוקטובר ב-6,000; ברשתות השיווק, חנויות וגופים העוסקים במסחר סיטונאי יגדל מספר המשרות ב-5,000; בענף התחבורה (ציבורית ופרטית, לרבות משאיות) יחול גידול של 1,500 משרות.



נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר אתמול כי היקף הצריכה באוקטובר האחרון היה גדול משמעותית לעומת תקופות החגים בשנים הקודמות בשל תחושת השיפור הכלכלי והרגיעה הביטחונית היחסית. לדבריו, תופעה זו ניטרלה את הירידה המסורתית במספר המשרות בתקופות של חגים. כלכלנית איגוד לשכות המסחר, ישראלה מני, אמרה ש-30% מהגידול במשרות הוא בפריפריה , בשל יציאת הציבור לטיולים.



סקר אחר של איגוד לשכות המסחר מראה כי 45% ממנהלי החברות העסקיות החברות באיגוד צופים שאחרי החגים הם יעסיקו מספר גדול יותר של עובדים לעומת מספרם כיום, בעיקר בשל מגמת העלייה במכירות. סקר דומה שערכה התאחדות התעשיינים העלה כי 58% ממנהלי משאבי האנוש במפעלים צופים שמספר העובדים בארגוניהם יגדל משמעותית, בעיקר בזכות הרחבת הפעילות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully