וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 10.6 מיליארד דולר בהשקעות בחברות טכנולוגיה אירופיות בשנת 2000

TheMarker.com כתב

26.6.2001 / 19:05

מסקר ה-Money for Growth לשנת 2000, הנערך על ידי פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC, עולה כי חל גידול של 68% בהשקעות לעומת שנת 1999

שיא של 10.6 מיליארד דולר בהשקעות בחברות טכנולוגיה אירופיות בשנת 2000, כך עולה מסקר ה-Money for Growth לשנת 2000 הנערך על ידי פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC) PricewaterhouseCooper). מהדו"ח עולה כי טכנולוגיה ממשיכה להיות המקבץ הענפי הגדול ביותר להשקעה, אשר המושך 31% מכלל ההשקעות בכל המגזרים באירופה.

Money for Growth כולל נתונים המושתתים על סקר שנתי של ה-European Private Equity and Venture Capital Association - EVCA, שנערך על ידי PwC. בדו"ח לשנת 2000 השתתפו כמעט 1,400 משקיעי הון סיכון מ-21 מדינות, וזהו הסקר הנרחב והמקיף ביותר שנערך אי פעם לגבי השקעות בחברות פרטיות והשקעות הון סיכון באירופה.

גידול של 68% בהשקעות

היקף ההשקעה בחברות טכנולוגיה אירופיות בשנת 2000 הגיע ל-10.6 מיליארד דולר - גידול של 68% לעומת שנת 1999. במהלך שנת 2000 היו יותר מ-6,500 השקעות בחברות טכנולוגיה. היקף ממוצע לעסקת טכנולוגיה עלה מעט - ל-1.4 מיליון דולר, אך עדיין מתגמד לעומת הנתון של ארה"ב - 17 מיליון דולר.

עם זאת, לדברי קית ארונדייל, מנהל הסקר ב-PwC, זה רק חלק מן הסיפור: רמות הצמיחה בהשקעות של קרנות הון סיכון בטכנולוגיה מצמצמות את הפער מול ארה"ב. מבחינת גיוס ההון, סכומים גדלים והולכים באירופה מוקצים לטכנולוגיה. הדבר משקף את היתרון שיש לאירופה על פני ארה"ב בתחומי טכנולוגיה "לוהטים", כגון טכנולוגיה אלחוטית מסוג 2.5G ו-3G, תוכנות הצפנה וטכנולוגיה אופטית.

קרנות המיועדות להשקעות בטכנולוגיה ממשיכות גם הן לצמוח. סכום של 14 מיליארד דולר - או 32% מסך הסכום שגויס על ידי הקרנות באירופה בשנת 2000 - צפוי להיות מושקע בחברות טכנולוגיה בשלב המוקדם (early stage) ובשלב ההתרחבות (expansion). זהו כמעט פי שניים מהסכום שהוקצה למגזר זה אשתקד - 7.7 מיליארד דולר.

אנגליה ממשיכה להוביל

במונחי ההשקעה בכל מדינה, אנגליה עדיין מובילה על פני שאר מדינות אירופה במימון טכנולוגי, עם השקעה של יותר מ-2.8 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר ב-1999. זהו שיעור של 26% מסך ההשקעות בטכנולוגיה באירופה כולה. צרפת משיגה את גרמניה ונמצאת במקום השני - עם 21% לעומת 15% ב-1999. חלקה של גרמניה - 20% - נותר יציב במהלך השנתיים האחרונות.

לדברי מרקו רושט, מנהל GTIG באירופה, המזרח התיכון ואפריקה - ישנם מספר גורמים האחראים לשיאי ההשקעות בטכנולוגיה: התפתחות תרבות המיזם באירופה ופחות רתיעה מסיכונים; הגברת הגלובליזציה של חברות; גידול משמעותי במגזר הסחר האלקטרוני; והזדמנויות חדשות שהן תולדה של טכנולוגיות חדשות, כגון אינטרנט נייד, טכנולוגיה אופטית ואבטחה אלקטרונית (e-Security).

עם זאת, למרות סכום המזומנים העצום הזמין בידי הקרנות, חברות בשלב ה-early stage יגלו כי קשה יותר להשיג מימון. ההאטה שחלה בשנת 2001 גרמה לקרנות ההון סיכון באירופה ובארה"ב לחזור לשלושת כללי הבסיס (3 M?s): ניהול (Management), כסף (Money) ושווקים (Markets) וכן להתמקדות בחברות עם הסיכויים הגבוהים ביותר. עוד נציין רושט כי בראייה קדימה יש להיות מעשיים ולא לצפות כי ההשקעות במגזר הטכנולוגי יהיו זמינות כפי שהיו, לפחות בטווח הקצר. החברות שהן בעלות פוטנציאל צמיחה טוב, טכנולוגיה ייחודית, והמתבססות על הנהלה מנוסה ואיתנה - ייהנו עדיין מהשקעות הון לפי צרכיהן.

סקרי MoneyTree בארה"ב ובישראל ו-Money for Growth באירופה אינם ניתנים להשוואה ישירה ברמת החלוקה לענפים. עם זאת, בהתחשב בסיווגים בענף הטכנולוגיה בלבד, ניתן לערוך השוואה בין השקעות בטכנולוגיה בארה"ב ובישראל לבין השקעות באירופה בקטגוריות מסוימות אלו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully