וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרונו תשלם 704 מיליון דולר ליישוב אישומים כי שיחדה רופאים כדי שיקדמו את השימוש בתרופה מתוצרתה

סוכנויות הידיעות

17.10.2005 / 20:43

במסגרת ההסדר, אשר בו הודתה סרונו באישומים המיוחסים לה, נאסר על החברה להשתתף בתוכניות ביטוח רפואי פדרליות בארה"ב למשך חמש שנים; התרופה המדוברת נועדה לטיפול באיידס



ענקית הביוטכנולוגיה השווייצית סרונו, המייצרת את התרופה סרוסטים לטיפול בחולי איידס, תשלם 704 מיליון דולר ליישוב אישומים לפיהם קשרה קשר להגדיל את מכירותיה בארה"ב בין השאר באמצעות תשלומי שוחד לרופאים אשר נתנו מרשמים של תרופותיה לחולים. כך מסר היום משרד המשפטים האמריקאי.



במסגרת ההסדר, אשר בו הודתה סרונו באישומים המיוחסים לה, נאסר על החברה להשתתף בתוכניות ביטוח רפואי פדרליות בארה"ב למשך חמש שנים.



הסכום שתשלם סרונו הוא השלישי בגודלו מעולם בגין הונאה הקשורה לשירותי בריאות בארה"ב.



לדברי משרד המשפטים האמריקאי העדיפה החברה את קידום מכירות הסרוסטים על פני טובת החולים והציבור הרחב. סרונו מימנה לרופאים טיולים לצרפת בתמורה לכך שהתחייבו לרשום לפחות 30 מרשמים של הסרוסטרים למטופלים, נמסר ממשרד התובע הכללי של בוסטון. לפי הערכת המשרד כ-85% מהמרשמי הסרוסטרים שניתנו לחולים לא היו מחויבים במציאות.



בחודש שעבר שילמה חברת התרופות הבריטית גלקסו סמיתקליין 150 מיליון דולר כדי ליישב אישומים בארה"ב לפיהם גברה תשלומים מופרזים מהממשל עבור תרופות שסיפקה לתוכניות בריאות פדרליות.



לדברי משרד המשפטים האמריקאי נבדקים עוד 150 מקרים, המקיפים למעלה מ-500 תרופות, שבהם קיים חשד להונאה מצד יצרניות תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully