וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט רושם ירידות לאחר שזינק אתמול בכמעט 2 דולרים

TheMarker

18.10.2005 / 11:39

המסלול של סופה חדשה עשוי להחמיץ את מתקני הנפט שבאזור מפרץ מקסיקו; החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים ב-63.77 דולר לחבית, ירידה של 59 סנט, במסחר שלאחר הסגירה בניו יורק



מחיר הנפט רושם ירידות, לאחר שזינק אתמול בכמעט 2 דולרים. המסלול של סופה חדשה עשוי להחמיץ את מתקני הנפט שבאזור מפרץ מקסיקו מוכה ההוריקנים. הסופה הטרופית וילמה התחזקה בים הקאריבי אך שינתה את מסלולה מזרחה לכיוון פלורידה, כך לפי המרכז הלאומי לסופות הוריקן בארה"ב, דיווחה רויטרס.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים כעת במחיר של 63.77 דולר לחבית, ירידה של 59 סנט, במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מחיר הנפט קפץ אתמול בכמעט 2 דולרים לשיא של שבועיים, על רקע חששות כי וילמה עלולה לפגוע בתפוקת הנפט באזור מפרץ מקסיקו, אשר היקף התפוקה בו נמוך כעת בכשליש מרמתה הרגילה, בעקבות פגיעתן של סופות ההוריקן קתרינה וריטה בחודשיים האחרונים.



במקרה שהסופה וילמה אומנם תתפתח מסופה טרופית לכדי סופת הוריקן, תהיה זו הסופה ה-21 במספר בעונת ההוריקנים הנוכחית - מספר הסופות הגדול ביותר בעונה אחת מאז שנת 1993, לפי המרכז הלאומי לסופות הוריקן בארה"ב.



מחירי האנרגיה מרקיעי השחקים יכבידו על הצמיחה העולמית, אך לא יגבו מחיר כבד כפי שהיה במשבר שנות ה-70', כך אמר יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, אלן גרינספאן, ביום שלישי בטוקיו. למרות ההשפעה הבלתי נמנעת של מחירי הנפט על הצמיחה בטווח הקרוב, עדיין לא מדובר בשיאים של 1981 במונחים מתואמי אינפלציה, אמר גרינספאן לאנשי עסקים מובילים ביפאן. הוא ציין גם כי בעשורים האחרונים חלה בעולם התייעלות בשימוש באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully