וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד ביותר מדולר על רקע הערכות כי סופת ההוריקן וילמה לא תפגע במתקני הנפט במפרץ מקסיקו

TheMarker

18.10.2005 / 21:15

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 63.20 דולר לחבית, ירידה של 1.16 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט בניו יורק, אשר זינק אתמול בכמעט 2 דולרים על רקע חששות מפני פגיעת סופת ההוריקן וילמה במתקני נפט בארה"ב, שב וירד היום ביותר מדולר לאחר שגברו ההערכות כי מסלול הסופה חדשה עשוי להחמיץ את מתקני הנפט שבאזור מפרץ מקסיקו מוכה ההוריקנים.



הוריקן וילמה שינתה את מסלולה מזרחה לכיוון פלורידה, כך מסר היום המרכז הלאומי לסופות הוריקן בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 63.20 דולר לחבית, ירידה של 1.16 דולר או קרוב ל-2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



תעשיית הנפט באזור מפרץ מקסיקו טרם התאוששה משתי סופות ההוריקן, קתרינה וריטה, שהיכו באוגוסט ובספטמבר באסדות הנפט במפרץ וגרמו לסגירת בתי זיקוק בדרום ארה"ב. בעקבות פגיעת הוריקן קתרינה נסקו מחירי הנפט ב-30 באוגוסט לשיא של כל הזמנים - 70.85 דולר לחבית.



ארגון אופ"ק הוריד אתמול את תחזית הצמיחה בביקוש העולמי לנפט בשנה הנוכחית ל-1.18 מיליון חביות ליום - שיעור צמיחה הנמוך ב-17% מהתחזית הקודמת של הארגון. הביקוש העולמי לנפט צפוי לפי התחזית המתוקנת לעמוד בממוצע השנה על 83.26 מיליון חביות ליום.



"מחירי האנרגיה מרקיעי השחקים, יכבידו על הצמיחה העולמית אך לא יגבו מחיר כבד כפי שהיה במשבר שנות ה-70'", אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, אלן גרינספאן, במסגרת ביקורו הראשון בטוקיו זה 5 שנים - וככל הנראה גם האחרון לפני תום כהונתו בינואר. "למרות ההשפעה הבלתי נמנעת של מחירי הנפט על הצמיחה בטווח הקרוב, עדיין לא מדובר בשיאים של 1981 במונחים מתואמי אינפלציה", אמר גרינספאן בפגישה עם אנשי עסקים בכירים יפאניים. גרינספאן הביע חשש לתפוקת הנפט הגולמי ולתפוקת הזיקוק בעולם, אך ציין גם כי בעשורים האחרונים חלה בעולם התייעלות בשימוש באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully