וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל פיספסה התחזית בסנט

18.10.2005 / 23:01

רווחי ענקית השבבים ברבעון השלישי גדלו ב-5% ל-2 מיליארד דולר. הכנסות שיא של 9.96 מיליארד דולר - מעל לתחזיות

אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, דיווחה היום על עלייה של 5% ברווחיה ברבעון השלישי, על רקע ביקוש מוגבר למעבדים.

אינטל רשמה ברבעון רווח נקי של 2 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך ירידה של 2% לעומת הרבעון הקודם. בשורת הרווח התפעולי רשמה החברה רווח של 3.1 מיליארד דולר, עלייה של 31% לעומת הרבעון המקביל וגידול של 17% לעומת הרבעון השני של השנה הנוכחית.

בשורת הרווח למניה רשמה החברה רווח של 32 סנט, לעומת רווח של 30 סנט ברבעון המקביל. מדובר ברווח הנמוך בסנט אחד מתחזית האנליסטים לרווח של 33 סנט למניה. עם זאת, שורת הרווח למניה כוללת הוצאה של כ-2 סנט למניה בגין הסדר משפטי הקשור להפרת זכויות פטנט עם חברת מיקרו-יוניטי, במסגרתו תשלם אינטל לחברה 300 מיליון דולר.

עם זאת, על רקע התמקדותה של החברה במעבדי הסנטרינו, התקשתה אינטל לעמוד בביקוש למעבדים זולים יחסית למחשבים שנרשם בעקבות זינוק בביקוש להם במספר שווקים מתפתחים. כתוצאה מכך לא הצליחה החברה להגיע לרף העליון של טווח תחזית ההכנסות שלה שעמד על 10 מיליארד דולר.

יחד עם זאת, הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-9.96 מיליארד דולר - רווח שיא ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 9.92 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 18% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת בו רשמה החברה הכנסות של 8.47 מיליארד דולר.

החברה דיווחה כי שולי הרווח הגולמי ברבעון עמדו על 59.7%. בחודש ספטמבר העריכה אינטל כי שולי הרווח הגולמי ברבעון השלישי צפויות להיות גבוהות מעט יותר מ-60%.

במבט קדימה, צופה אינטל הכנסות של 10.2-10.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. שולי הרווח הגולמי ברבעון הרביעי צפויים להיות כ-63%, העריכה החברה.

"ברבעון השלישי רשמנו שיאים של כל הזמנים הן בהכנסות והן במספר היחידות שמכרנו בכל קווי המוצרים המרכזיים שלנו", אמר מנכ"ל אינטל, פול אטליני, בעת פרסום הדו"חות.

מתחילת השנה עלתה מניית אינטל עלייה קלה בלבד וברבעון השלישי איבדה המנייה 5.3%. מניית החברה נסחרת במכפיל רווח של 16 על רווחיה הצפויים השנה, ומכפיל של 15 על רווחיה החזויים לשנת 2006 - מכפיל רווח נמוך באופן משמעותי מרמתו ההיסטורית.

מתחרתה של אינטל, AMD, נוגסת מזה זמן אט אט בנתח השוק של ענקית השבבים הן בשוק המחשבים והן בשוק השרתים, אולם אינטל ממשיכה לשמור על מעמדה כשולטת בשוקי המחשבים היקרים. רווחי AMD זינקו ברבעון השלישי ב-73%. "אין ספק שאינטל נתונה ללחץ במונחי נתח שוק מצד AMD בשוק השרתים, והחברה צפויה להיות נתונה ללחץ בתחום המעבדים לשרתים עד למחצית השנייה של שנת 2006", העריך אתמול האנליסט גורינדר קלרה מבר סטרנס. "עם זאת, החברה ממשיכה להנות ממגמת המעבר למחשוב נייד". גורינדר הותיר את המלצתו של "תשואת יתר" למניית אינטל ואת מחיר היעד למניה ברמה של 31 דולר.

AMD היכתה בשבוע שעבר את התחזיות, כאשר דיווחה רווח נקי של 76 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון השלישי שהסתיים ב-25 בספטמבר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 8 סנטים למניה. הכנסות החברה הגיעו לשיא, כאשר רשמו עלייה של 23% מול הרבעון המקביל לרמה של 1.523 מיליארד דולר. לעומת הרבעון הקודם רשמה החברה עלייה של 21% בהכנסות.

אינטל המשיכה במהלך הרבעון החולף להפגין אופטימיות ביחס לצמיחת שוק השבבים. החברה הודיעה במהלכו על כוונתה להשקיע 3 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש במדינת אריזונה, וכן על השקעה 450 מיליון דולר בהגדלת התפוקה ושינויים במפעלים במדינות ניו מקסיקו, קולורדו ומסצ'וסטס. בנוסף לכך, לקראת סוף הרבעון השלישי הודיעה חברת ריסרץ' אין מושן כי תשתמש במעבדים של אינטל בדור הבא של מכשירי הבלאקברי.

אינטל היא בעלת פעילות ייצור ופיתוח ענפה בישראל, וישראל נחשבת לאחד ממרכזי הפיתוח החשובים של אינטל, ופותחה בה משפחת מעבדי הסנטרינו למחשבים ניידים אשר היוותה את מנוע הצמיחה העיקרי של אינטל בשנה האחרונה. בחודש אוגוסט הציגה אינטל רשמית את ארכיטקטורת המחשוב החדשה שלה - שתהווה בסיס למעבדיה העתידיים. הארכיטקטורה החדשה, שחלק ניכר ממנה פותח באינטל ישראל, תתבסס על שבבים מרובי ליבוד עיבוד (Multi-Core), ותיועד למחשבים שולחניים, ניידים ולשרתים.

במהלך הרבעון החולף הודיעה אינטל כי בכוונתה להקים מפעל ייצור נוסף בקריית גת, בנוסף לזה הקיים בעיר, בהשקעה של 4.5 מיליארד דולר - ההשקעה הזרה הגדולה ביותר בישראל עד היום. המפעל החדש צפוי לייצר עבודה ל-4,500 בני אדם, בהם 2,500 עובדים שיועסקו ישירות על ידי החברה ו-2,000 עובדי קבלן. כיום מעסיקה אינטל בישראל 6,000 עובדים ו-1,500 עובדי קבלן. יחד עם העובדים שיועסקו במפעל החדש צפויה החברה להיות אחת המעסיקות הגדולות במשק עם כ-12,000 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully