וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': שוק הפרסום מתחיל להתאושש - ישוב לשיאו לקראת המחצית השנייה של שנת 2002

יהודה שויצר

26.6.2001 / 20:18

האנליסט ביל מלניק מעריך כי ההתאוששות בענף תהיה בקצב איטי ומתון; המפנה יחול כבר במחצית השנייה של השנה הנוכחית

שוק הפרסום מתייצב כעת, לאחר תקופה ארוכה בה נחלש שוק זה, כך עולה מדו"ח של בית ההשקעות מריל לינץ'. ביל מלניק, מנהל תחום שיווק במריל לינץ', מעריך כי ההתאוששות בענף תהיה בקצב איטי ומתון והוא ישוב לשיאו רק לקראת המחצית השנייה של שנת 2002.

למרות הבשורה המעודדת מדגיש מלניק כי חברות המדיה, ובראשן חברות הטלוויזיה, העיתונות והאינטרנט, לא ישובו במהרה לשיאים אותם רשמו בתחילת שנת 2000. "למרות שעדיין לא התרחש שינוי לטובה, חברות רבות מציינות כי המצב אינו מחמיר", אמר מלניק, והדגיש כי בלימת ההידרדרות היא בשורה בפני עצמה. להערכת האנליסט, המפנה יחול כבר במחצית השנייה של השנה, וברבעון השלישי והרביעי תירשם בלימה בירידות ואף צמיחה צנועה בענף.

לגבי מכירות הפרסומות לטלוויזיה, להערכת מלניק תחול ירידה של 8%-10% ברבעון הרביעי ביחס לרבעון המקביל. ההכנסות מפרסומות בטלוויזיה ייפלו בשיעור של 500 מיליון דולר עד מיליארד דולר. בענף האינטרנט הירידה תהיה מתונה יותר ותסתכם ב-5%. בעיתונות הכתובה המצב הוא החמור מכל והשחיקה בהכנסות מפרסום תמשיך, כך מעריך האנליסט.

מלניק ציין כי מבין חברות המדיה השונות, ויאקום (סימול VIA) ו-AOL-טיים וורנר נמצאות במצב טוב יותר להתמודדות עם החולשה. להערכת האנליסט, ההחזקות שיש לחברות אלו בתחומי המדיה שונים יאפשרו להן להיחלץ מהמשבר מהר יותר מאחרות. כמו כן, גודלן וחוסנן של החברות מאפשר להן להציע למפרסמים עסקות אטרקטיוויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully