וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת דירוג האשראי מוד'יס הורידה את דירוג האג"ח של לוסנט לדרגת "זבל"

יהודה שויצר

26.6.2001 / 21:56

ההורדה נבעה מחוסר יכולתה של לוסנט לשפר את רווחיה ואת זרימת המזומנים לחברה; להורדת הדירוג הנוכחית קדמה הורדה דומה של חברת S&P

חברת דירוג האשראי מוד'יס הורידה את דירוג החוב של לוסנט לדרגת "זבל" (Junk). החובות האדירים בהם שקועה ענקית ציוד התקשורת וביצועיה הדלים הובילו להורדת דירוג האג"ח שלה. להורדת הדירוג הנוכחית קדמה הורדה דומה של חברת S&P, שהודיעה לפני שבועיים כי היא מורידה את דירוג האג"ח של לוסנט לנוכח חוסר יכולתה לשפר את רווחיה ואת זרימת המזומנים לחברה.

מוד'יס הורידה גם את דירוג האשראי לטווח ארוך של החברה לדרגת Ba1 (הדרגה הגבוהה מבין דרגות ה"זבל") ואת דירוג האשראי לטווח קצר לדרגת "Not Prime". לוסנט הנפיקה אג"ח בהיקף של 3.8 מיליארד דולר.

במוד'יס וכן בחברת S&P הביעו חשש כי כוונתה של לוסנט למכור את חטיבת הסיבים האופטיים שלה לא תצא אל הפועל. החברה התכוונה לגייס במכירה יותר מ-3 מיליארד דולר.

ב-S&P כבר הזהירו לפני מספר חודשים כי לנוכח התנהלות העניינים בחברה לא יהיה מנוס מהורדת דירוג האג"ח שלה. דירוג האשראי שלה היה תלוי ביכולתה להשיג מימון, אך כשלון השיחות עם אלקטל וההתנהלות האיטית של מכירת נכסים - כגון מכירת חטיבת הסיבים האופטיים - הובילו להחלטה הנוכחית.

הורדת דירוג האג"ח לזבל יוביל גופים גדולים רבים למכור אג"ח של לוסנט על רקע חוקים המגבילים החזקות אג"ח מסוג זה בקרנות מסוימות. במקביל קיצצו S&P את דירוג האשראי של החברה לדירוג "BB פלוס", וציינו כי התחזית העתידית לחברה היא שלילית, לנוכח התחזיות המעורפלות של החברה לשנת 2001.

ההורדות באו לאחר שהיקף המכירות של לוסנט ירד והחברה רשמה הפסד לראשונה מאז התפצלה מהחברה האם AT&T. לוסנט דיווחה על הפסד עצום של 3.69 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה הקלנדרית, ועל מכירות בהיקף של 5.92 מיליארד דולר. ביצועי המניה נפלו מביצועי מדד S&P 500 ב-78% בשנה החולפת, והשתרכו אחרי מניות המתחרה סיסקו ב-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully