וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד תחנות הדלק הגיש לממונה על ההגבלים העסקיים התנגדות למיזוג בין סונול לדור-אלון

אורה קורן

19.10.2005 / 7:15

כמו כן תבע האיגוד לקבל את הנימוקים שניתנו, לטענת ראשי החברות הממוזגות, לאישור המיזוג על ידי שטרום; האיגוד מייצג בעלים של 650 תחנות דלק הפועלות כעצמאיות או כזכייניות



מאת אורה קורן ושרון קדמי



איגוד תחנות הדלק הגיש בשבוע שעבר לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, התנגדות למיזוג בין סונול לדור אלון. כמו כן תבע האיגוד לקבל את הנימוקים שניתנו, לטענת ראשי החברות הממוזגות, לאישור המיזוג על ידי שטרום. האיגוד מייצג בעלים של 650 תחנות דלק הפועלות כעצמאיות או כזכייניות של אחת מחברות הדלק.



שטרום הכחיש כי נתן אישור בעל פה למיזוג וציין כי נתן רק "אור ירוק" למגעים בין החברות. רשות ההגבלים נמצאת בעיצומה של בדיקה מואצת של המיזוג. בסוף השבוע קיבל שטרום מבית הדין להגבלים עסקיים ארכה לפרסם את מסקנותיו בעניין עד סוף החודש ודחה את בקשתו לארכה עד סוף נובמבר. שטרום אמור לסיים את תפקידו בסוף אוקטובר ולכן ייתכן שמחליפו ייאלץ להכריע בסוגיה זו.



יו"ר איגוד בעלי תחנות הדלק, צבי קורמן, אמר בשבוע שעבר ל-TheMarker כי ההתנגדות נובעת מכך שהמיזוג המוצע הוא "ההפך מהרפורמה בשוק הדלק". לדבריו, בעקבות הרפורמה שנערכה בתחילת שנות ה-90' בעלי תחנות הדלק ביצעו שינויים עסקיים כדי להתאים עצמם לתחרות שנפתחה. "אם המיזוג יאושר", אמר קורמן, "יקום גולם חדש שישלוט בשוק ויהיה מונופול באזורים רבים. זו לא תחרות, זה חיסול".



קורמן ציין כי אישור המיזוג יצמצם את היכולת של בעלי תחנות דלק עצמאיים לעבור מחברה לחברה, מכיוון שמספר חברות הדלק יצומצם. לדבריו, באזור שבו הוא פועל יש שלוש תחנות של אלון, שש תחנות של סונול ושתיים של פז. החיבור בין סונול לאלון ייצור גוף של עשר תחנות מול שתיים. "לעשר לא תהיה בעיה לחסל את שתי התחנות הנותרות", הסביר קורמן.



בתוך כך, ארגון סוכנים ובעלי תחנות דלק בארץ הגיש בשבוע שעבר עתירה לבג"ץ למנוע משטרום לטפל במיזוג שבין סונול לדור אלון. בעתירה טען הארגון כי יש חשש ממשי לניגוד עניינים מאחר שלפני מינויו לתפקיד הממונה על ההגבלים היה שטרום היועץ המשפטי של סונול וייצג אותה במאבקה נגד הרפורמה במשק הדלק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully