וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף צנח ב-1.7%

נתן שבע

19.10.2005 / 14:50

כי"ל איבדה 4% והשלימה נפילה של כ-8% ביומיים. הפועלים נפלה ב-3%. טבע היא היחידה שנצבעה בירוק ועלתה ב-1.6%

עוד יום של ירידות חדות עובר על הבורסה בתל באביב והמדדים המובילים איבדו שיעורים של עד 1.7%. חול המועד, המאופיין מסורתית בעליות שערים, שובר שגרה וממשיך את הירידות מיום ראשון, אז איבדו המדדים יותר מ-2%. עליית התשואות בארה"ב, למרות התאוששות קלה שנרשמה אתמול, אווירת מימוש חד שלא חווה השוק מזה למעלה מחודשיים, וירידות השערים בוול סטריט אתמול - הובילו ללחץ שלילי בשוק.

במקביל, חזר הדולר להתחזק והוא רושם שוב רמת שיא של 4.65 שקלים, בה לא ביקר בשנתיים וחצי האחרונות. בשוק הסולידי נרגעת הסערה של הימים האחרונים והשחרים הארוכים איבדו עד 0.1%. האג"ח מסוג גליל לטווחים הארוכים מאבדות שיעורים של עד 0.3%.

מדד המעו"ף ירד ב-1.7% לרמה של 733.8 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 1.4% לרמה של 736.4 נקודות ומדד התל טק 15 איבד 0.9%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ב-860 מיליון שקל.

היום ובשאר ימי חול המועד יסתיים המסחר בשעה 14:45.

"הרבה תלוי בהתנהגותם של הזרים בהמשך, לאור עליית התשואות בארה"ב", אומר רמי דרור ממגדל שוקי הון. "עליית התשואות שם הובילה חלק מהזרים המשקיעים בשווקים המתפתחים לחזור קצת הביתה. יחד עם זאת, צריך לזכור כי הזרים אינם מקשה אחת, אלא מספר גופים".

עוד הוא אומר, "צריך לעקוב אחרי השווקים המתפתחים דוגמת פולין, צ'כיה ופחות אחרי השווקים המסורתיים - ארה"ב ואירופה. בינתיים לא ראינו בשווקים המתפתחים ירידות חדות שעשויות להעיד על שינוי מגמה וקשה להתנבא הלאה לגבי התנהגותם של הזרים", אומר דרור. "בסך הכל, ירידות שערים זה מהלך בריא וטוב לשוק", הוא מוסיף.

טבע זכתה לניצחון משפטי כנגד מרק על תרופת הפוסמקס, בעלת מכירות של 1.9 מיליארד דולר. החברה הישראלית תחל לשווק את התרופה ב-2008 ותזכה לתקופת בלעדיות בשיווקה למשך 180 יום. בנוסף הודיעה החברה על הסדר עם חברת התרופות ווית לגבי גרסה גנרית לתרופת האפקסור - בעלת מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה, שהליך לגביה מתנהל בבית המשפט. עיקרי ההסדר לא פורסמו והם זקוקים לאישור הרשויות בארה"ב. בליהמן ברדרס העריכו כי טבע עשויה ליהנות מהכנסות של מעל 200 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות החל מ-2008. המניה הוסיפה 1.6% לאחר פער נמוך יותר בו פתחה.

את המחזור הגבוה בשוק ריכזה הפועלים, שאיבדה 3%. בנק הפועלים הודיע שירשום רווח של מעל חצי מיליארד שקל בתחילת שנת 2006, בעקבות מכירת קרן הנאמנות פ.ק.ן לסולומון שוקי הון. לאומי ירדה ב-2%.

בין המניות ש"חטפו" היום, מוסיפה כי"ל להיחלש ב-4.1%, בהמשך ליותר מ-3% ביום ראשון. החברה הודיעה היום על עלייה במחירי הברום, כשבמקביל אישר הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב את עסקת הרכישה של יצרנית הפוספאטים האמריקאית, אסטריס. כי"ל הודיעה לפני חודשיים על רכישת החברה תמורת 255 מיליון דולר. החברה האם של כי"ל, החברה לישראל, נפלה ב-3.9%.

דלק נדל"ן עלתה ב-2.1%. בנק הפועלים אישר היום את הפרסומים כי החברה מנהלת מו"מ לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן, בהקצאה פרטית לפי שווי של 565 מיליון דולר.

אודיוקודס פתחה בפער חיובי של 4.8% ומוסיפה 4.3%. אוסקר גרוס העלה את מחיר היעד למניה ל-13 דולר - 23% מעל מחירה אתמול בנעילת המסחר בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully