וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה שילשה את הרווח הנקי ל-1.75 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.10.2005 / 9:20

הכנסותיה עלו ב-25% ל-9.42 מיליארד דולר. העלייה ברווח על רקע מכירת אחזקותיה בנקסטל ועלייה במכירות מכשירי הסלולר

יצרנית הסלולר האמריקאית מוטורולה (סימול MOT) שילשה את הרווח הנקי ברבעון השלישי ל-1.75 מיליארד דולר הודות למכירות ה-Razr ומכשירים פופולרים נוספים. חלק גדול מהעלייה נבע גם ממכירת מניות נקסטל בעסקת הרכישה של זו על ידי ספרינט, שתרמה 32 סנט למניה בשורת הרווח. "זה היה, ככל הנראה, אחד הרבעונים הטובים ביותר שלנו זה שנים רבות", אמר מנכ"ל מוטורולה אד זאנדר.

הרווח הרבעוני של מוטורולה עלה כמעט פי 3.5 לעומת התקופה המקבילה, לאחר הנפקת חטיבת השבבים של החברה, פריסקייל. הכנסות החברה עלו ל-9.42 מיליארד דולר, עלייה של 25.6% לעומת התקופה המקבילה, ויותר מתחזיות האנליסטים להכנסות של 9.1 מיליארד דולר. מניות מוטורולה עולות במסחר לאחר הסגירה ב-3.5%.

מוטורולה, יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם דיווחה על מכירות של 38.7 מיליון מכשירים, או 5.6 מיליארד דולר, עלייה של 41% לעומת התקופה המקבילה. נתח השוק של מוטורולה בתחום מכשירי הסלולר עלה ל-19%, עלייה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה, ועלייה של 1% לעומת הרבעון השני. מכירות מכשירי ה-Razr הגיעו ל-6.5 מיליון יחידות.

עבור הרבעון הרביעי, צופה מוטורלה רווח למניה ללא הוצאות חד פעמיות בטווח של 34-32 סנט למניה, על בסיס מכירות של 10.5-10.3 מיליארד דולר. תחזיות החברה תואמות את תחזיות האנליסטים.

מניית מוטורולה עלתה השנה בכ-50% לשיא של ארבע וחצי שנים בספטמבר, בהובלת מכירות ה-Razr ובציפייה להשקת ה-Rokr - הטלפון המשמש גם כנגן מדיה בשיתוף עם iTunes של אפל. אך ה-Rokr לא עמד בציפיות, ומאז השקתו בספטמבר חלה ירידה במניית מוטורולה. "התחלנו עם תוצאות מעורבות", אמר זאנדר על השקת ה-Rokr. "אנשים חשבו שהוא אמור להיות תחליף ל-iPod, והוא לא. עלינו למצב אותו מחדש - וזה מה שאנחנו עושים".

זאנדר ציין, כי בחודש הראשון לשיווקו נמכרו 250 אלף יחידות מהטלפון החדש - מעל למצופה - וכי הוא מצליח יותר מחוץ לארה"ב. הוא נמנע לדון בתוכניות משותפות לעתיד עם אפל או לאשר את השמועה כי שיתוף פעולה בין השתיים יניב מכשיר סלולר המחזיק יותר מ-100 שירים.

"התוצאות הטובות נובעות משווקים בריאים בכל התחומים", אמר דיוויד דבונשייר, סמנכ"ל הכספים של מוטורולה. החברה צימצמה עלויות במהלך הרבעון באמצעות פיטורים של כ-3% מכוח העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully