וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפוגה של יומיים, שב הדולר להיסחר ברמה של 4.652 שקלים; היורו יורד ב-0.1% לרמה של 5.535 שקלים

טל לוי

19.10.2005 / 12:43

פריקו: "ההסלמה בזירה הבטחונית עשויה לשוב ולהיות בעלת אופי נקודתי בלבד, דבר שאינו צפוי לשמש כגורם מוביל לפיחותים מתמשכים"



לאחר הפוגה קלה, בה ירד הדולר לרמה של 4.63 שקלים, שב המטבע האמריקאי לטפס ב-0.3% והוא נסחר שוב סביב רמה של 4.65 שקלים. היורו מפגין תנודתיות נמוכה והוא נסחר סביב 5.535 שקלים. בארה"ב פורסמו מדדי המחירים לצרכן, המכירות הקמעונאיות, התוצר התעשייתי וכן מדד אמון הצרכנים, כאשר כל הנתונים הללו היו פחות טובים מהצפוי.



בימים הקרובים, ימי חול המועד סוכות, צפוי להתנהל מסחר מצומצם יותר בדולר עקב חופשות החג של הפעילים. מכאן, שתנועות הון קטנות יותר עשויות להשפיע בחוזקה על השוק ולגרום לו להיות תזזיתי יותר.



מפריקו נמסר כי "שיעור האינפלציה הנמוך מהצפוי בארה"ב מעלה שאלות בקרב כלכלנים באשר למידת המשך העלאות הריבית הדולרית בארה"ב על ידי הפדרל ריזירב בחודשים הקרובים. כמו כן, העובדה כי מדד אמון הצרכנים הינו נמוך, העלאות הריבית עלולות להמשיך ולפגוע באמון הצרכנים במשק האמריקאי, דבר אשר אינו חיובי לכלכלה האמריקאית בשלב הנוכחי".



עוד אומרים בפריקו, כי "בעוד פחות משבוע צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית במשק ובפריקו אומרים כי "כלכלנים צופים שבנק ישראל ימשיך במנהג אותו החל בחודש שעבר ויעלה את שער ריבית המכרז המוניטרי ב % 0.25, לעבר רמת ה-4%, מהלך הנתמך בציפייה כי הבנק המרכזי האמריקאי יחליט על העלאה מינימלית של 0.25% בתחילת חודש נובמבר, לעבר רמת 4%. בכך יישמר האיזון בין הריבית השקלית לזו הדולרית".



"ההסלמה בזירה הבטחונית עשויה לשוב ולהיות בעלת אופי נקודתי בלבד, דבר שאינו צפוי לשמש כגורם מוביל לפיחותים מתמשכים", מעריכים בפריקו. "לדעתנו נדרש אירוע בעל משמעות כלכלית רחבה ומתמשכת בכדי לגרור לפיחות מתמשך בשער השקל", הם מסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully