וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים במו"מ לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן לפי שווי 465 מיליון דולר

שלומי גולובינסקי

19.10.2005 / 9:53

מדובר במחיר המשקף פרמיה של 18% על מחיר השוק של המניות, ופרמיה של 32% ביחס למחיר בו הונפקה החברה אשתקד בבורסה



לא מעט ספקות עוררה הנפקת דלק נדל"ן לפני חצי שנה בבורסה, בעיקר על רקע המחיר הגבוה ששוקף לחברה בהנפקתה הראשונה לציבור. אבל מתברר, כי השווי בו הונפקה החברה, כ-350 מיליון דולר, היה אטרקטיווי במיוחד. זאת משום ש מנהל כיום מגעים לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן לפי שווי חברה של 465 מיליון דולר (לפני הכסף) ו-545 מיליון דולר (אחרי הכסף). על בסיס זה, מדובר בפרמיה של כ-32% אותה מוכן בנק הפועלים לשלם לחברה ביחס למחיר ההנפקה שלה. המחיר עליו מתנהל המו"מ מול הבנק הגדול בישראל משקף גם פרמיה מכובדת של 18% על מחיר השוק של המניות בבורסה.



הרכישה אמורה להתבצע בדרך של הנפקה פרטית, שתזרים לקופת דלק נדל"ן כ-70 מיליון דולר, ותגדיל במקביל את הונה העצמי בסכום זה.



עם זאת, לא מדובר בעסקה היחידה הנרקמת בין ענקית הנדל"ן לענקית הבנקאות. במקביל לעסקה הזאת, אמור בנק הפועלים למכור לדלק נדל"ן את מניותיו במבני תעשייה, חברת הנדל"ן הגדולה הנמצאת בבעלות אליעזר פישמן. הבנק מחזיק כיום ב-13% ממניות מבני תעשייה, השוות בבורסה 236 מיליון שקל. במסגרת העסקה הסיבובית, אמור הבנק לקבל מזומנים תמורת החזקת המיעוט שלו במבני תעשייה, הנחשבת לחברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, ולהזרים אותם, ביחד עם מזומנים נוספים, להשקעה בדלק נדל"ן.



בעלת המניות הגדולה בדלק נדל"ן היא קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, כשקרן הפנסיה מבטחים מחזיקה ב-10% נוספים ממניות החברה. החברה, החולשת על דנקנר השקעות, ופעילה בשווקי הנדל"ן באנגליה וקנדה, סיימה את המחצית הראשונה של 2005 עם רווח נקי של 37.7 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully