וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלח חוזרת להשקעות חדשות: קיבלה אופציה לרכישת 50% מרשת אייס תמורת הלוואה של 9 מיליון שקל

אסף רותם

19.10.2005 / 11:54

מבטח שמיר רכשה 29% ממלח ביולי; מלח התנזרה מהשקעות חדשות בשנים האחרונות על רקע משבר פיננסי חמור אליו נקלעה עם ירידת ערכה של אחזקתה העיקרית - מניות בנק הפועלים



כאשר רכש מאיר שמיר באמצע יולי 29% ממניות ממשפחת דנקנר, תמורת 53 מיליון דולר, הניחו רבים כי עיניו של שמיר היו נשואות אל אחזקותיה העיקריות של החברה, 7% ממניות בנק הפועלים. עם זאת, שמיר אמר אז "רוב ההשקעות של מבטח שמיר מרוכזות כיום בחברות תעשייה כמו , תפרון ו, שהן מוטות לשוקי היצוא", והוסיף, "זה שיחק לידינו היטב בשנתיים האחרונות. לפני שנה התחלנו לחשוב איך אנחנו חושפים את מבטח שמיר גם לנעשה במשק הישראלי".

היום, לאחר שנים של מצוקה פיננסית, שהתבטאה בהתנזרות מהשקעות חדשות, מבצעת מלח את חזרתה להשקעות במשק הישראלי. הלוואה בסך 9 מיליון שקל שנתנה החברה לצד שלישי, מבטיחה לה אופציה לרכישת 50% מרשת אייס. מימוש האופציה יעשה תמורת סכום שלא יעלה על יותר ממחצית הסכום שישולם על ידי הצד השלישי בפועל.



מצוקתה הפיננסית של מלח נבעה מירידת ערכן של מניות על רקע ההתדרדרות בביצועיו של הבנק - טרם תחייתו המחודשת בשנתיים האחרונות - שלא איפשרה לו לחלק דיווידנדים לבעלי המניות. בעקבות זאת לא יכלה מלח לעמוד בפירעון ההלוואות שהעמיד לה לאומי לרכישת חלקה בבנק הפועלים. אולם מאז התהפכה התמונה, כאשר בנק הפועלים מציג רווחי שיא בשנתיים האחרונות ומחירי המניה זינקו, מה שאפשר למלח לממש חלק מאחזקותיה ולהקטין באופן משמעותי את חובה ללאומי.



הבעייתיות במכירת אייס נובעת מהסכסוך בין בעלי המניות בחברה - גד זאבי באמצעות חברת מסח
ושלמה זביידה באמצעות חברת לוקסייד. במלח לא מסרו עם איזה צד הם התקשרו.



מכירתה של אייס היא סיפור שמתגלגל מזה מספר חודשים. אייס מוצעת למכירה מאחר שהחברה המחזיקה בה, גלקסו בבעלות גד זאבי, נמצאת בכינוס נכסים. לפני כחודשיים הוציאה קבוצת גאון אחזקות הודעה לעיתונות לפיה קבוצת גאון-זביידה תנצל את זכות הסירוב הראשונה שיש לזביידה ותרכוש את אייס תמורת כ-20 מיליון דולר, הצעה דומה להצעתה של קרן מרקסטון.



שלמה זביידה, השותף בקבוצת גאון-זביידה, היה שותפו של גד זאבי בזאבי רשתות, המחזיקה במניות אייס. חברת מסח מחזיקה בזאבי רשתות ב-75%; לוקסייד, בבעלות זביידה, מחזיקה בזאבי רשתות בכ-25%. מתוקף תקנון אייס, אומרים בקבוצה, ניתנה לזביידה זכות סירוב ראשונה. עם זאת, קרן מרקסטון שהתמודדה במכרז לרכישת אייס, טענה בעת הגשת המכרז לרכישת הרשת כי לזביידה אין זכות סירוב ראשונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully