וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': טבע עשויה לגרוף הכנסות של 414 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה למין השקת גירסה גנרית לאפקסור

עומרי כהן

19.10.2005 / 21:13

זאת בהנחה שחברת Weyth לא תשיק בעצמה גירסה גנרית לאפקסור וכן תימנע מהשקת גירסה מתקדמת יותר של התרופה; הותיר המלצת "נייטרלי" לטבע



האנליסט גרגורי גילברט מבנק ההשקעות מריל לינץ', הגדיר היום את הודעת חברת על ההסכם עם Weyth כבעלת פוטנציאל להשפעה מהותית על ענקית הגנריקה הישראלית, אולם הותיר לה המלצת "נייטרלי" פושרת.



טבע הודיעה אמש כי הגיעה להסדר עם חברת התרופות Weyth, בנוגע להתדיינות המשפטית ביניהן על הפרה לכאורה של הפטנט על תרופה נגד דיכאון בשם אפקסור של Weyth, מצד הגירסה הגנרית של טבע, שהוגשה לאישור בארה"ב. טבע לא סיפקה פרטים נוספים בנוגע להסכם ורק ציינה כי השלמתו תלויה במספר תנאים, ובהם אישורו על ידי ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב ועל ידי בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי.



לדברי גילברט, קשה עדיין לדעת מתי יאפשר ההסכם לטבע להשיק גירסה גנרית לאפסקור, אולם לדעתו הדבר עשוי להתרחש לאחר תפוגת הפטנט הראשון על התרופה ביוני 2008 ולפני תפוגת שאר הפטנטים ב-2017. בהתבסס על תחזית למכירות של כ-2.43 מיליארד דולר, שתרשום תרופת המקור ב-2007 בארה"ב, צופה גילברט לטבע הכנסות של 212 מיליון דולר ורווח של 10 סנט למניה, בכל אחד משני הרבעונים הראשונים למין השקת גירסה גנרית ראשונה לתרופה. זאת, כאשר תיהנה טבע מבלעדיות של 180 יום בשיווק גירסה גנרית לאפסקור, מאחר שהיתה הראשונה להגיש בקשה לאישור רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA).



גילברט הוסיף כי הערכתו מתבססת על ההנחה, לפיה כחלק מההסכם בין שתי החברות תימנע Weyth מלהשיק גירסה גנרית משל עצמה לתרופה המקורית (תופעה המכונת "גנריקה באישור"), וכן תימנע מלהשיק גירסה מתקדמת יותר של האפקסור, או לחילופין תעניק לטבע אישור לשווקה.



שני בתי ההשקעות נוספים, Wachovia ופרודנשיאל, הותירו היום לטבע המלצה של "תשואת יתר" בעקבות ההסכם החדש. בפרודנשיאל גם חזרו על מחיר יעד של 42 דולר למניה. בנק אוף אמריקה, מצידו, נותר דבק בהמלצת "נייטרלי" עם מחיר יעד של 32 דולר.



מניית טבע עצמה מגיבה לחדשות בטיפוס של 4.5% למחיר של 36.5 דולר, המשקף לחברה שווי של כמעט 25 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully