וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו הערך האמיתי של פ.ק.ן? דירוג קרנות מידע זהב: פ.ק.ן של בנק הפועלים לא מגיעה אפילו למקום ה-16

רותם שטרקמן

20.10.2005 / 7:23

על רקע עסקת הענק לרכישתה ב-954 מיליון שקל; קרנות מידע זהב מדרגת קרנות הנאמנות בהתחשב בסיכון, באפיק ההשקעה ובתמורה נטו למשקיע; במקום הראשון: פסגות ואי.בי.אי



על רקע עסקת הענק לרכישת פ.ק.ן תמורת 954 מיליון שקל בולטת העובדה שפ.ק.ן, שבבעלות בנק הפועלים, מקבלת ציונים נמוכים במיוחד מחברת הדירוג קרנות מידע זהב. אתמול צוטט ב-TheMarker בכיר בשוק ההון שאמר על פ.ק.ן כי היא אינה מותג בענף הקרנות וכי היא אף פעם לא הצטיינה בכלום. הדירוג של קרנות מידע זהב תומך בטענה זו.



פ.ק.ן, המנהלת 20.5 מיליארד שקל ב-74 קרנות ושולטת על כמעט 16% מענף הקרנות, אינה מדורגת אפילו בין 16 החברות הראשונות בדירוג של חברת הדירוג קרנות מידע זהב לספטמבר. נראה שאת המיליארדים שלה גייסה פ.ק.ן בעיקר בגלל הכוח השיווקי של סניפי בנק הפועלים.



הנה דוגמה לא רעה לאחת מהקרנות שמנהלת פ.ק.ן - "פ.ק.ן הגנתית ת"א 25". הקרן השיגה תשואה גרועה של מינוס 0.5% מתחילת 2005, כאשר מדד ההשוואה - ת"א 25 - הניב תשואה חיובית של 20% באותה תקופה. נראה שלעמית ברגר ושותפיו לרכישת פ.ק.ן צפויה עבודה גדולה לא רק במיתוג ופרסום החברה - תחום שעליו יהיה מופקד כנראה אילן בן דב, איש השיווק מבין השלושה - אלא גם בתחום ניהול ההשקעות.



אז באיזה מקום מדורגת פ.ק.ן אצל קרנות מידע זהב? לא ניתן לדעת מכיוון שמתחת לדירוג של שלושה כוכבים החברה לא מוכנה למסור נתונים. מה שברור זה שהיא ממוקמת אחרי אילנות דיסקונט ואחרי לאומי פיא שנמכרו במחיר זול בהרבה ממנה.



קרנות מידע זהב מדרגת את כל קרנות הנאמנות ומנהלי הקרנות הפועלים בישראל בדירוג כוכבי הזהב. דירוג מנהל הקרן נקבע על פי דירוג כוכבי הזהב של קרנותיו. דירוג כוכבי הזהב לקרנות הנאמנות מדרג את הקרנות על פי ביצועיהן ב-12 החודשים האחרונים, בהתחשב בסיכון, באפיק ההשקעה ובתמורה נטו למשקיע.



בדירוג הגבוה ביותר - חמישה כוכבים, זכו שלוש חברות: פסגות ואי.בי.אי שגייסו כל אחת יותר מ-400 מיליון שקל בספטמבר וחברת אפיקים. פסגות דורגה כבר 12 פעמים ברציפות במקום הראשון. אפיקים דורגה ארבע פעמים ברציפות במקום הראשון עם הישג של 5 קרנות מדורגות ב-5 כוכבים מתוך 6 קרנות מדורגות. אי.בי.אי שעלתה בספטמבר ל-5 כוכבים הורידה את הקרנות של מרכנתיל מ-5 ל-3 כוכבים



במקום השני (ארבעה כוכבים) דורגו: ירושלים שוקי הון, א.ד. רוטשילד, לאומי פיא (שנרכשה על ידי הראל השקעות), U בנק, איפקס ואפסילון. ירושלים דורג כבר 5 פעמים ברציפות עם 4 כוכבים, כאשר 5 קרנות שלו מדורגות, מהן 3 קרנות מדורגות ב-5 כוכבים, ו-2 קרנות מדורגות ב-4 כוכבים. א.ד. רוטשילד מדורג כבר 4 פעמים ברציפות 4 כוכבים. אפסילון מופיעה לראשונה בדירוג, עם 4 כוכבים. ללאומי פיא 3 קרנות של 5 כוכבים ואף לא קרן אחת מדורגת עם 0 כוכבים. איפקס לאחר תקופה ארוכה שיפרה את מיקומה והשיגה ארבעה כוכבים.



בין הברוקרים המנהלים פחות מ-5 קרנות מדורגות, מציינת קרנות מידע זהב את חברת אלטשולר שחם עם 3 קרנות מדורגות, כולן עם 5 כוכבים - דירוג שנמשך כבר זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully