וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי צפוי לרשום רווח הון של כ-80 מיליון שקל ממימוש אחזקתו בביטוח ישיר

עומר שרביט

20.10.2005 / 12:21

הבנק טרם דיווח על רווח ההון מהעסקה שהושלמה היום; לאומי יסבול השנה מהפרשות למסים ולפיצויי עובדים בהיקף של 202 מיליון שקל



צפוי לרשום רווח הון של כ-80 מיליון שקל בעקבות מימוש אחזקתו ב. לאומי השלים היום את העסקה במסגרתה מכר 18% מהחברה לבעלת השליטה בה, צור שמיר, תמורת 116 מיליון שקל. לאומי לא דיווח על רווח ההון הצפוי לו מההשקעה בביטוח ישיר, שרשומה במאזניו לפי חלקו בהון העצמי, המהווה נכון להיום כ-38 מיליון שקל.



למרות רווח ההון ממימוש ביטוח ישיר, השנה לא תהיה שנת שיא בתוצאותיו של בנק לאומי. מעבר לרווח ההון מעסקת פיא, שתוכר רק בשנה הבאה בדומה לעסקת פק"ן בבנק הפועלים, שני גורמים נוספים צפויים להעיב על מאזני לאומי.



ראשית, הבנק צפוי לסבול מהפרשה של 88 מיליון שקל בעקבות שינוי בתקנות המס. שיעור מס החברות אמנם יורד בהדרגה ואמור להמשיך לרדת מרמה של 44% ל-35%, אך הוא יצר לבנק שחיקה בנכס מס שנוצר במעוד מועד כדי לצמצם תשלומי מס עתידיים.



למה הדבר דומה? אדם אוגר מים מינרליים ליום פקודה ולפתע מתגלה במקום מגוריו מעיין נובע של מים עתירים במינרלים המחולקים לתושבים חינם. מלאי המים שאוחסן לשעת חירום איבד מערכו באופן משמעותי.



שנית, לאומי צפוי להפריש ברבעון השלישי 114 מיליון שקל ל"פרישה מרצון" של כ-120 עובדים. "פרישה מרצון" הוא מונח המתאר העזבה של עובדים בהתאם ללשון המכובסת הנהוגה בענף הבנקאות. ברוב המקרים מדובר בהפעלת לחץ משמעותי על העובדים שאינו מותיר להם ברירה אלא לקבל את הצעת הבנק לפרישה, שאמנם היא בתנאים נוחים אך כלל וכלל לא תואמת את תוכניות הקריירה שלהם.



במקביל למימוש האחזקה בביטוח ישיר, בנק לאומי עשוי להיפרד בקרוב מאחזקתו בשניים משלושת הקונגלומרטים שבידיו - החברה לישראל, אפריקה ישראל וחברת הביטוח מגדל. הדבר קורה בעוד שבנק הפועלים, שאף הוא מחוייב במכירת חלק מהנכסים הפיננסיים שלו דוגמת אוצר החייל, דווקא מגדיל את השקעתו בחברות ריאליות, כגון טאו תשואות שבה רכש אופציה ודלק נדל"ן, שבה הוא מנהל מו"מ לרכישת 15%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully