וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 אלף הורדות נרשמו במערכת ה-VOD של הכבלים בתקופת החג

ערן גבאי

20.10.2005 / 12:52

כך נודע ל-TheMarker; בגאון בית השקעות מעריכים שהכנסות השירות ברבעון השלישי יחפו על ירידה במספר מנויי מתב; הורידו מחיר היעד למתב ל-32 שקל, נמוך ב-5% ממחיר השוק



בחברות הכבלים נרשמו בתקופת החג 400 אלף הורדות במערכת הסרטים והתכנים בהזמנה אישית, ה-VOD (וידיאו על פי דרישה), כך נודע ל-TheMarker. דמי המנוי הקבועים להתחברות לשירות הם 9.90 שקלים בחודש, ואם לוקחים בחשבון שמספר המצטרפים החדשים נאמד בכ-10%, הרי שמדובר כיום בתוספת הכנסות של 1.2 מיליון שקל ברבעון.



בגאון בית השקעות מעריכים כי ברבעון השלישי יצמחו הכנסות מתב משירות ה-VOD והחברה תגדיל את הכנסותיה בכמיליון שקל בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2005. זאת, למרות המשך ירידה צפויה במספר מנוי הטלוויזיה הרב ערוצית של החברה. מתב החלה לשווק את שירות ה-VOD רק בסוף הרבעון השני, והרבעון השלישי הוא למעשה הראשון שבו היא מפעילה את השירות.



בגאון מעריכים כי חברת מתב מתקרבת לנקודה בה ייתכן שינוי מהותי בתוצאותיה העסקיות. כמו כן, מציינים כי מתב נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 10 ל-2006, זהה למקובל בקרב חברות מקבילות בעולם. בבית ההשקעות מותירים את ההמלצה לחברה על "החזק". עם זאת, בגאון הורידו את מחיר היעד למניה מ-34.9 שקל למחיר יעד של 32 שקל, נמוך ב-5% ממחיר המניה בשוק.



האנליסט מיקו מור מעריך כי בטווח הקצר השינוי במתב יכול לנבוע בעיקר מהפרטת בזק, שעשויה להוריד את רמת התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית ובאינטרנט המהיר, וממיזוג משפטי בין חברות הכבלים לאחר מכירת תבל. כמו כן, בטווח הבינוני, בתוך כשנתיים, תשפיע החלת ניידות מספרים, שתקל על מעבר מנויי טלפוניה מבזק להוט טלקום. בגאון מאמינים כי תעשיית הטלוויזיה הרב ערוצית צפויה לחזור לשפיות במהלך 2006, שבה צפויה ירידה ברמת התחרות והעלאת מחיר חבילת הבסיס.



מור צופה ששירות הטלפוניה של HOT ימשיך לצבור תאוצה. להערכתו, עד תום 2005 יסתכם מספר המנויים בכ-80-70 אלף, כשמתב מחזיקה בכ-26.5% בהוט טלקום.



עם זאת, מור קובע כי רכישת השליטה בסלקום על ידי קבוצת אי.די.בי יכולה להיות איום עבור מתב, אם סלקום תיכנס לטלפונה הנייחת. כמו כן, יכולה להיות גם הזדמנות בה הצדדים יגבשו קבוצת תקשורת משותפת שתתחרה בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully