וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון דחה בקשה לפסילת שטרום מדיון במיזוג בין דור אלון לסונול

שרון קדמי

20.10.2005 / 13:35

ארגון תחנות הדלק ביקש לפסול את הממונה על ההגבלים העסקיים בטענה לניגוד עניינים, מאחר שקודם למינויו, שימש כיועץ המשפטי של סונול וייצג אותה במאבק נגד הרפורמה במשק הדלק



בית המשפט העליון דחה על הסף בקשה נוספת, שהוגשה על ידי ארגון תחנות התדלוק, להקדמת מועד הדיון בפסילת הממונה על ההגבלים העסקיים מקבלת החלטה במיזוג בין דור אלון וסונול. בית המשפט הותיר על כנה את ההחלטה המקורית, לשימוע הצדדים לאחר מועד קבלת החלטת הממונה על ההגבלים, שנקבעה עד ל-30 לאוקטובר.



ארגון סוכנים ובעלי תחנות דלק בארץ עתר לבג"ץ בשבוע שעבר, בבקשה למנוע משטרום לטפל במיזוג שבין סונול לדור אלון. בעתירה טען הארגון כי הממונה נמצא במצב של חשש ממשי לניגוד עניינים, מאחר שקודם למינויו, שימש יועצו המשפטי של סונול וייצג אותה במאבקה נגד הרפורמה במשק הדלק.



בנוסף, הגיש איגוד תחנות הדלק לממונה על ההגבלים העסקיים בשבוע שעבר התנגדות למיזוג בין החברות סונול לדור אלון. האיגוד תבע לקבל את הנימוקים שניתנו, לטענת ראשי החברות הממוזגות, לאישור המיזוג על ידי שטרום. האיגוד מייצג בעלים של 650 תחנות דלק הפועלות כעצמאיות או כזכיינות של אחת מחברות הדלק.



שטרום הכחיש כי נתן אישור בעל פה למיזוג, וציין כי נתן רק "אור ירוק" למגעים בין החברות. לדבריו, רשות ההגבלים נמצאת בעיצומה של בדיקה מואצת של המיזוג. בית הדין דחה את בקשתו של שטרום לארכה עד סוף נובמבר בקבלת החלטה בעניין. שטרום צפוי לסיים את תפקידו בסוף אוקטובר, ולכן ייתכן שמחליפו ייאלץ להכריע בסוגיה זו.



לדברי דודי ויסמן, יו"ר דור אלון: "ההחלטות בבית הדין להגבלים ובבית המשפט העליון חוזרות ומוכיחות את שאט הנפש של בתי המשפט מהתנהגותם של גופים אינטרסנטיים וממעורבותם בהליך המיזוג שאושר לסונול ולדור אלון על ידי הממונה עוד לפני חתימתם על ההסכם. קיימת סבירות גבוהה שמדובר במהלך שמאחוריו עומדת חברה מתחרה גדולה, שגם בעבר מימנה את הארגון בתביעות ובפעילויות שונות. יו"ר ארגון תחנות הדלק הינו זכיין של אותה חברה. רובם המכריע של תחנות התדלוק לא ידעו על המהלך שהתנהל בחדרי חדרים ועל השימוש שנעשה בהם להתנגדות, והביעו כלפי סונול ודור אלון את התנגדותם הנחרצת לשמש ככלי משחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully