וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים בארה"ב: רוש תאפשר לארבע חברות גנריות ובהן טבע לייצר את ה-Tamiflu כנגד שפעת העופות

עומרי כהן

20.10.2005 / 19:44

"וול סטריט ג'ורנל": הסנטורים לחצו על רוש לאפשר ייצור גרסאות גנריות לתרופה במטרה לעמוד בביקושים; באר, מיילן ורנבקסי, מועמדות גם הן לייצור; רוש תעניק רשיון לחברות שיוכיחו יכולת לייצור מסיווי



חברת התרופות השווייצית, רוש, תאפשר לארבע יצרניות של תרופות גנריות ובהן הישראלית, לייצר את תרופת ה-Tamiflu לטיפול בשפעת העופות, כך הודיעו היום שני סנאטורים אמריקאים - צ'אק שומר מניו יורק ולינדזי גרהם מדרום קרוליינה.



הטמיפלו מיועדת לטיפול בשפעת עונתית, אולם לדעת מומחים היא מתאימה לטיפול גם בשפעת העופות, אשר התגלתה לאחרונה בטורקיה ובמדינות במזרח אירופה. בשבועיים האחרונים הורגש באירופה מחסור בתרופה ולדברי ה"וול סטריט ג'ורנל", הפעיל הסנטור שומר לחץ על חברת רוש, כדי שתאפשר גם לחברות אחרות לייצר את הטמיפלו במטרה לענות על הביקוש העולמי.



לדברי שומר, תיפגש הנהלת רוש עם נציגי טבע, באר, מיילן ורנבקסי, לאחר שחברות אלו הודיעו כי ביכולתן לייצר במהירות גירסה גנרית לתרופה. למהלך עדיין דרוש אישור של רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA), אולם לדברי שומר ההליך צפוי להיות מהיר.



ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב עוד, כי רוש הסכימה להעניק את רשיון הייצור של התרופה לכל אחת מארבעת החברות, אשר יכולה להבטיח ייצור בהיקפים נרחבים, במטרה לעמוד בביקוש העולמי לתרופה. לחברה השווייצית תינתן גם הזכות לנהל משא ומתן עם החברות האחרות בנוגע לתנאי הייצור. הפטנט על התרופה לא ייפגע ויישאר בתוקף, למרות האישור הנוכחי לייצור גרסאות גנריות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully