וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לשעבר של ברוקרית הסחורות רפקו ושני שותפים נוספים משכו מהחברה 2 מיליארד דולר לפני הנפקתה

סוכנויות הידיעות

20.10.2005 / 20:54

פיליפ בנט והנשיא לשעבר טון גרנט, קיבלו 1.2 מיליארד דולר במזומן ובמניות; בעל מניות נוסף קיבל 800 מיליון דולר, לפי מסמכים שהוגשו ל-SEC; כך דיווחה "בלומברג"



המנכ"ל לשעבר של ברוקרית הסחורות האמריקאית רפקו, פיליפ ר. בנט, ושני שותפים נוספים בחברה, משכו יותר מ-2 מיליארד דולר מהחברה בשנה שקדמה להנפקתה הראשונה לציבור, באוגוסט השנה. כך עולה ממסמכים שהוגשו לרשות ני"ע בארה"ב - דיווחה סוכנות הידיעות "בלומברג".



בנט ו-טון נ. גרנט, לשעבר נשיא רפקו, קיבלו תשלומים במזומן של 500 מיליון דולר ו-507 מיליון בהתאמה, בנוסף למניות בשווי של 231 מיליון דולר, לאחר שקרן ההשתלטות תומס ה. לי פרטנרס רכשה נתח של 57% ברפקו באוגוסט 2004. אדם נוסף ברפקו, ששמו לא נחשף בדיווח ואשר מוגדר כ"בעל מניות לשעבר", קיבל 862 מיליון דולר במזומן.



רפקו הגישה ביום שני בקשה להגנה מפשיטת רגל, לאחר שלקוחות משכו כספים מהחברה בעקבות חשיפה כי חברה שבשליטת בנט, חייבת לה 430 מיליון דולר. לדברי מומחים, עשויים הכספים שחילקה החברה לבכיריה לשמש כעת לפיצוי משקיעים, שצפויים להפסיד עד 1.7 מיליארד דולר בעקבות קריסת החברה.



רפקו הודיעה השבוע על מכירת חטיבת ברוקראז' החוזים העתידיים שלה למשקיעים פרטיים ב-768 מיליון דולר, בניסיון להכניס לקופתה המדולדלת כספים.



ביום שני שעבר הודח בנט מתפקידו, עקב חשיפת הפרשה במסגרתה מנע את רישום החוב במאזני רפקו באמצעות קרן הגידור ליברטי קורנר קפיטל. הוא נעצר על ידי הרשויות והואשם בעבירות על חוקי ני"ע יומיים לאחר מכן.



בנט מואשם שבעת ההנפקה הראשונה לציבור של רפקו באוגוסט, הסתיר מהמשקיעים את קיומן של עסקות בהיקף מאות מיליוני דולרים בין רפקו לחברה שבשליטתו. בנט, המחזיק ב-34% ממניות רפקו ואשר כיהן כמנכ"ל החברה מאז 1998, החזיר ביום שני את הסכום במלואו, כולל ריבית. בנט הגיע לרפקו ב-1981 מבנק צ'ייס מנהטן, שם עבד במחלקת האשראי.



לפי תוצאות החקירה עד כה, בנט - ללא אישור החברה - הצליח להשתלט על חוב שרפקו חשבה שאינו ניתן לגבייה. לו היה בנט מדווח לחברה על אחזקתו בסכום, היה הדבר משתקף בדו"חות הכספיים של רפקו, אך מאחר שלא כך היה הדבר, רפקו אמרה כי ככל הנראה, דו"חותיה הכספיים עבור השנים 2005-2002 אינם אמינים.



עוד נחשף כי גרנט תורנטון, רואה החשבון של ברוקרית הסחורות האמריקאית רפקו, ידע במשך שנים כי חברה בשליטת מנכ"ל רפקו חייבת לחברה 430 מיליון דולר. כך דיווח ביום ראשון העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



תכתובת בין רפקו לגרנט תורנטון מראה כי הרו"ח פנה לקרן הגידור הפרטית ליברטי קורנר, שאותה הקים בנט, לפני ארבע שנים בעזרת הלוואה של 430 מיליון דולר שנטל מרפקו. בתכתובת זו אישרה ליברטי את דבר קיומו של החוב לגרנט תורנטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully