וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי ירד זה היום השלישי ברציפות ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר מאז יולי

TheMarker

20.10.2005 / 21:25

נסגר במחיר של 61.03 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירד מתחת ל-60 דולר בעקבות גידול חד מהצפוי במלאי בארה"ב ולאחר שהתברר כי הוריקן ווילמה אינו צפוי לפגוע במתקני הנפט במפרץ מקסיקו



מחיר הנפט בניו יורק נסגר ברמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יולי, על רקע גידול חד מהצפוי במלאי הנפט בארה"ב ולאחר שהתברר כי סופת ההוריקן ווילמה אינה צפויה, ככל הנראה, לפגוע במתקני הנפט במפרץ מקסיקו.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 61.3 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז ה-27 ביולי וירידה של 1.38 דולר או 2.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר, כבר ירד מחיר החוזים אל מתחת לרף ה-60 דולר לחבית. מחירי הנפט ירדו זה היום השלישי ברציפות.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-5.6 מיליון חביות לרמה של 312 מיליון חביות. אנליסטים צפו עלייה מתונה יותר במלאי - של 1.5 מיליון חביות.



הוריקן ווילמה צפוי להכות בדרום פלורידה במהלך סוף השבוע, כך העריך היום המרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב.



מחירי הנפט הגולמי נסקו בסוף אוגוסט לשיא של כל הזמנים - 70.85 דולר לחבית - לאחר פגיעת סופת ההוריקן קתרינה באזור מפרץ מקסיקו, האחראי על 30% מתפוקת הנפט של ארה"ב.



החוזים על הגז הטבעי נסחרים במחיר של 12.977 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות, ירידה של 4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. משרד האנרגיה מסר כי מלאי הגז הטבעי גדל בשבוע שעבר מעל לצפוי לשיא של עשרה חודשים.



מזכ"ל אופ"ק, עדנן שיהאב אלדין, אמר אתמול כי תפוקת הנפט תגדל ב-5.5 מיליון חביות ליום במהלך חמש השנים הקרובות. כיום עומדת תפוקת הנפט של מדינות אופ"ק על 32.5 מיליון חביות ליום. תפוקה זו צפויה להגיע ל-38 מיליון חביות נפט ליום עד שנת 2010, לפי דברי המזכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully