וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון משפטי גדול לטבע: תקבל בלעדיות לחצי שנה בשיווק גרסה גנרית ל-Pravachol; המניה עולה כ-3% לשיא חדש

עומרי כהן

21.10.2005 / 21:36

בתחילת יולי קבע ה-FDA כי טבע לא זכאית לבלעדיות גנרית; מכירות תרופת המקור הסתכמו אשתקד ב-1.4 מיליארד דולר; מריל לינץ': ההחלטה תתרום לטבע הכנסות של 200 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות



ניצחון משפטי נוסף לטבע: בית המשפט הפדרלי קבע היום כי היא זכאית לתקופת בלעדיות של 180 יום בשיווק גרסה גנרית לתרופת ה-Pravachol להפחתת כולסטרול בדם, של יצרנית התרופות בריסטול מאיירס. בכך ביטל בית המשפט את החלטת רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) מתחילת יולי, לפיה תקופת הבלעדיות החלה למעשה כבר אשתקד ולכן פקעה בסוף פברואר.



מכירות התרופה המקורית הסתכמו אשתקד ב-1.4 מיליארד דולר. באפריל הקרוב יפוג הפטנט על התרופה וטבע תוכל להשיק את הגרסה הגנרית שלה ה-Pravastatin באופן בלעדי למשך שישה חודשים, לאחר שתקבל אישור סופי לכך מה-FDA. עד כה קיבלה החברה הישראלית רק אישור מותנה לשיווק התרופה.



האנליסט גרגורי גילברט ממריל לינץ' העריך אתמול, כי זכייה במשפט תתרום לטבע הכנסות של 200 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה, בתקופת הבלעדיות הגנרית. לדברי גילברט, אם היתה טבע מפסידה במשפט, היא היתה נהנית ממכירות שנתיות של 50 מיליון דולר בלבד ומרווח של 3 סנטים למניה. זאת מאחר וחברות נוספות היו משיקות גרסאות גנריות משלהן, ומהירה של התרופה היה צונח.



גילברט ציין אתמול כי החלטה לטובתה של טבע היא מהותית ביותר עבור החברה הישראלית. מניית טבע מגיבה להודעה בזינוק של 2.7% ל-37.5 דולר, המשקף לטבע שווי של 25.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully