וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרין טכנולוגיות הנפיקה באפריל בבורסה בסינגפור ומאז נסק שווי החברה ב-75%

אפרת נוימן

21.10.2005 / 23:14

שרין, המפתחת מכשירי מדידה לליטוש וחיתוך יהלומים, גייסה 11.2 מיליון דולר; באחרונה השיקה החברה מוצר חדש לניסור ולחיתוך יהלומים, המבוסס על טכנולוגיית לייזר ירוק; המנכ"ל זאב לשם: "הנפקה בסינגפור זאת ממש מסיבה, דקות לפני פתיחת המסחר יש ריקודים, נאומים וטקס מיו





הסיפור של שרין מתחיל באמצע שנות ה-80. יצרני אבני חן רצו לפתח רובוט שייקח אבן חן גולמית ויחליט איך לעבד וללטש אותה מא' ועד ת'. ב-88' הוקמה שרין כשהיזמים הגיעו למסקנה שהזדמנות גדולה יותר טמונה אצל ה"אח הגדול" - היהלום. המוצר הראשון הושק שלוש שנים לאחר מכן, והיתה מכונה שמודדת גיאומטריה של יהלום. "עד אז העבודה היתה ידנית ולא מדויקת", מסביר לשם ומוסיף כי "הטכנולוגיה איפשרה למדוד את איכות הליטוש (CUT) בצורה אוטומטית. באמצע שנות ה-90 הפכנו את האמנות לטכנולוגיה".



לשם מסביר כי הטכנולוגיה קריטית למלטשי היהלומים. המרווח בין עלות חומר הגלם למחיר היהלום המלוטש הולך וקטן, ולכן ככל שמשתמשים יותר בטכנולוגיה, מנצלים יותר את חומר הגלם. בשלב הבא, בתחילת 2000, קישרה שירן בין תהליך תכנון חומר הגלם לתהליך הייצור. את הוראות התכנון ניתן כעת לסמן באמצעות לייזר על גבי האבן בצורה לא מחיקה וכך פעולת החיתוך קלה ויעילה.



שינוי נוסף שהשפיע על פעילות שרין היה המעבר של חלק מייצור היהלומים ממדינות מערביות להודו. "הטכנולוגיה איפשרה להודים לסגור את פער המיומנות בצורה מהירה. כך הם התגברו על הפערים ולקחו אליהם חלק גדול מהייצור. כיום, 8 מתוך 10 יהלומים מיוצרים בהודו", אומר לשם. באפריל 2004 הקימה שרין חברת בת בהודו, שאחראית על השיווק והמכירות ומועסקים בה 70 עובדים.



באחרונה, השיקה שרין מוצר חדש לניסור ולחיתוך יהלומים, המבוסס על טכנולוגיית לייזר ירוק. פיתוח המוצר החדש התאפשר לאחר ששרין רכשה את הקניין הרוחני של חברת CNC Laser הבלגית. מרבית היצרנים בתעשיית היהלומים נוהגים לבצע את עבודת חיתוך וניסור היהלומים באמצעות מסורי דיסק מכניים, שעלותם אמנם נמוכה בהשוואה לשימוש בלייזר, אך הם סובלים משני חסרונות עיקריים. האחד, היעדר יכולתם לחתוך דרך "אבנים עם לחצים פנימיים" (Tension Stones); והשני, אחוז איבוד היהלום הגולמי כתוצאה מהניסור והחיתוך גבוה יחסית.



לדרר מסביר כי המערכת של שרין מספקת מענה לשני חסרונות אלה בעזרת התכונות הייחודיות של הלייזר הירוק - אורך הגל הייחודי של הלייזר הירוק "רואה" את היהלום כאטום, ולכן לא פוגע בו כמו לייזר אדום או מסור מכני. המערכת החדשה גם מקושרת בצורה ישירה לתוכנות תומכות ההחלטה המתקדמות והידידותיות למשתמש של שרין.



העלייה במניית שרין בחצי השנה האחרונה גם גובתה בתוצאות כספיות טובות למחצית הראשונה של 2005 - רווח נקי של 4.5 מיליון דולר עם הכנסות של 14.3 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח נקי של 4.6 מיליון דולר במחזור של 18.8 מיליון דולר בכל 2004. "השנה תצמח שרין ביותר מ-50%", אומר סמנכ"ל הכספים של שרין צבי הלפרין. "קצב הייצור גדל בהודו בשנה שעברה ב-26%. יש גידול גם בקרב לקוחות קיימים שמייצרים יותר, ולכן צריכים עוד מכונות וגם בקרב לקוחות חדשים", הוא מסכם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully