וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיבור אנשים לאינטרנט אינו הדבר החשוב בעולם"

גרדיאן

23.10.2005 / 7:52

כיצד משלב גייטס, האדם העשיר ביותר עלי אדמות, בין קפיטליזם חסר רחמים לפילנתרופיה חסרת גבולות





מלבד נושאי בריאות, אין לגייטס נושא מרכזי בנדבנותו. האידיאלים הפוליטיים שלו אינם ברורים - הוא תרם לרפובליקאים ולדמוקרטים כאחד. הוא תורם מלגות לסטודנטים, ותומך בקבוצות המקדמות בטיחות בנשק ושימוש באמצעי מניעה, ומתנגדות להורדות מסים - דבר המרמז על נטיות ליברליות. "אם העובדה שאני מודאג מהפער הדיגיטלי עושה אותי ליברלי, אז אני ליברלי", הוא צוחק. האם הוא מעוניין להתמודד עם בעיות של אי-שוויון? "בעיות כאלה לא נפתחות מעצמן מהר מספיק באמצעות קפיטליזם. הכסף יכול לעזור להזיז את הדברים", הוא אומר.



"לא כל קפיטליסט עשיר בוחר להעניק 95% מכספו למדינות העניות בעולם", אומר גייטס. "הייתי רוצה לתת דוגמה ולהראות להם שזה כיף, שככל שאני תורם יותר אני מרגיש טוב יותר. אני מנסה שתהיה לי השפעה חיובית ולהראות שהכסף מנוצל היטב. זה די רדיקלי".



הגישה הזו הובילה את ממשלת בריטניה להעניק לגייטס תואר אבירות של כבוד. במפתיע, גייטס אינו מטיף בלהט לקידום ידע במחשבים. הגישה לאינטרנט אינה הפתרון לבעיות של העולם, הוא אומר: "כשאני בכנס טכנולוגיה ואנשים אומרים שהדבר החשוב ביותר בעולם הוא לחבר אנשים לאינטרנט, אני אומר, 'אתם צוחקים? האם ביקרתם במדינות העניות?'"



בשבוע אופייני הוא עובד 60 שעות בענייני מיקרוסופט ו-10 שעות בענייני צדקה. עבודתו אינה כוללת רק מחוות גדולות. הוא מסייע גם לבנו בן הארבע רורי להקים פרויקט התנדבותי קטן: "הכנו ערכות עבור אנשים חסרי בית - עם מברשת שיניים ומשחת שיניים - ורורי אמר: 'זה ממש נחמד, אבא, אבל אם האנשים האלה חסרי בית, למה אנחנו לא נותנים להם בתים?' אמרתי לו: 'בית עולה קצת יותר, אבל אתה צודק'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully