וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-1.9% לשיא חדש

טל לוי

23.10.2005 / 14:51

טבע זינקה ב-2.5% במחזור הגבוה בבורסה. מכתשים אגן הוסיפה 3.8%. ליפמן עלתה ב-3.4%. דלק נדל"ן סיימה בעלייה של 2.4%

החגים מתקרבים לסיומם והיום נסגר יום המסחר המקוצר האחרון לתקופה זו. תל אביב ממשיכה במגמה החיובית החזקה שנרשמה ביום חמישי וסיימה גם את היום בעליות: מדד המעו"ף סיים בעלייה של 1.9% לרמת שיא חדשה של 766.23 נקודות ומדד ת"א 100 סיים בעלייה של 1.6% לרמה של 763.53. התל-טק 15 ירד 0.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-555 מיליון שקל.

טבע, שפתחה בפער חיובי של 3%, ריכזה את המחזור הגבוה (100 מיליון שקל) וסיימה בעלייה של 2.5% תוך שהיא משלימה עלייה של 12% מתחילת החודש. ענקית הגנריקה הישראלית ריכזה עניין רב בשבוע האחרון: טבע זכתה השבוע להמלצה מבית ההשקעות מריל לינץ', שציין כי החברה עשויה לגרוף הכנסות של 414 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה, לאחר השקת גירסה גנרית לתרופת אפקסור של ווית' המיועדת לטיפול בדיכאון. החברה זכתה להמלצה חיובית גם מבית ההשקעות ליהמן ברדרס. טבע אף זכתה היום להמלצה מאת דויטשה בנק שקבע לחברה מחיר יעד של 41 דולר למניה לעומת מחיר נוכחי של 36 דולר.

בזירה המקומית, זכתה טבע בהמלצה לגבי עתידה ביום חמישי, מאת בית ההשקעות לידר ושות', שאמר כי שתי ההשקות של טבע ב-2008 (תרופת האפקסור וגירסה גנרית לתרופת הפוסמקס של מרק לטיפול בהדלדלות עצם) יסדרו לה את השנה. ניצחון משפטי נוסף שרשמה טבע הוא בנוגע לתרופת ה-Pravachol להפחתת כולסטרול בדם. בניגוד לדעת ה-FDA, קבע בית המשפט הפדרלי כי טבע זכאית לתקופת בלעדיות של 180 יום בשיווק גירסה גנרית לתרופה להפחתת כולסטרול בדם, אשר מכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-1.6 מיליארד דולר בארה"ב.

מכתשים אגן הוסיפה 3.8% תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר השני (41 מיליון שקל). ביום שישי האחרון פירסמה SYNGENTA, מתחרתה של מכתשים אגן הודעה, לעיתונות לגבי עלייה במכירות הרבעון השלישי.

אי.די.בי סיימה בעלייה של 1% לאחר שביום שישי נודע כי החברה, בעלת השליטה החדשה בסלקום, מנהלת משא ומתן עם שישה גופים שונים, במטרה למכור 30%-25% ממניות סלקום לפי שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. עוד נודע, כי בין המתענינים נמצאים גם בנק הפועלים וקרן מרקסטון האמריקאית.

בנק הפועלים הוסיף 1.4% ובנק לאומי סיים בעלייה של 0.6%. ביום חמישי הושלמה עסקת המכירה של 18% מביטוח ישיר לבעלת השליטה בה - צור-שמיר, תמורת 116 מיליון שקל. בעקבות העסקה צפוי לאומי לרשום רווח הון של כ-80 מיליון שקל.

אזהרת הרווח של ליפמן לרבעון השלישי (אשר גרמה לנפילה משמעותית במניה) ממשיכה לגרום צרות לחברה. כאילו לא די בתביעה הייצוגית שהוגשה מולה בארץ, בסוף השבוע האחרון נודע כי תביעה דומה הוגשה גם בניו יורק. לטענת התובעים, פירסמה הנהלת ליפמן בשנה האחרונה סדרה של הודעות מסולפות לשוק ההון, שהשפיעו בצורה מלאכותית על מחיר המניה בשוק. עקב כך דורשים התובעים בשם בעלי המניות פיצוי בגין הנזקים שגרמה להם, לכאורה, החברה. עם זאת, ליפמן, דווקא ריכזה מחזור גבוה וסיימה בעלייה של 3.4%.

ואולם, האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי אמר היום, כי אין לייחס מתוצאות מתחרותיה לגבי תוצאות מכתשים לגבי רבעון ספציפי. זעירא מסביר, כי צמיחת מכתשים מבוססת על נטילת נתח שוק מהמתחרות כמו גם על התרחבות חיצונית. עוד כותב זעירא, כי יש לעקוב אחר הנעשה בברזיל המהווה אחד משווקי היעד העיקריים של מכתשים.

דלק נדל"ן הוסיפה 2.4%. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי דלק נדל"ן מנהלת באחרונה מגעים עם כמה גופים בענף הביטוח במטרה להקים קרן משותפת להשקעות בנדל"ן. בין השאר, קיימה החברה שיחות עם חברות הביטוח הפניקס ומנורה. בנק הפועלים הודיע בשבוע שעבר, כי הוא מנהל משא ומתן על רכישת 15% ממניות דלק נדל"ן. עוד נודע הבוקר, כי דלק נדל"ן צפויה לרכוש את חלקו של בנק הפועלים בשטח בשכונת בבלי, עליו תקים כ-600 דירות בשווי מאות מיליוני שקלים. וכור, שפתחה בפער שלילי של 0.4%, דווקא סיימה בעלייה של 3.3%.

מגמה חיובית נרשמה בשוק הסולידי: לאחר שרשמו עליות קלות ביום חמישי, מוסיפות איגרות החוב גם היום להיסחר במגמה חיובית, כאשר איגרות החוב לטווח ארוך מסוג שחר מוסיפות עד 0.4% ואילו איגרות החוב הצמודות לטווח ארוך מסוג גליל מוסיפות שיעור דומה.

"ביום חמישי הקרוב צפויה פקיעה, אולם, עד אז נותרו רק יום מסחר מקוצר ויום מסחר רגיל אחד נוסף, כך שהיא צפויה להשפיע על המסחר", אמר הבוקר רמי דרור ממגדל שוקי הון. דרור מציין, כי התשואות עבור אג"ח אמריקאי לתקופה של עשר שנים ירדו אל מתחת לרף ה-4.4% והדבר צפוי לתת זריקת עידוד לאיגרות החוב המקומיות ולהקל על עלייתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully