וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בבנק ישראל: בגלל חוסר הרקע שלו החטיא המנכ"ל החדש את הישגי קליין

מוטי בסוק

23.10.2005 / 9:11

העובדים בבנק קיבלו בהפתעה את הראיון של יעקב דנון ל-TheMarker ולא אהבו את מה שקראו; "קליין הוריד את הריבית לערכים נמוכים, שמר על יציבות מחירים וייעל את הבנק"



"בגלל הרקע שחסר לו החטיא יעקב דנון, המנכ"ל החדש של בנק ישראל, בראיון ל-TheMarker בסוף השבוע ("בא לעשות סדר"), את ההישג הגדול של הבנק בהנהגת הנגיד הקודם, דוד קליין - הורדת האינפלציה למקובל במערב ושמירה על יציבות מחירים, עם ריבית נמוכה בערכים היסטוריים" - כך אמרו אתמול ל-TheMarker בכירים בבנק.



בתגובה לראיון אמרו בכירים בבנק כי הופתעו מתוכנו. לדבריהם, "מנכ"ל הבנק אחראי על הצד התפעולי: מחשב, אחזקה, תקציבים וכוח אדם - בניגוד לחברה בע"מ בה המנכ"ל מנהל את כל החברה". לדברי הבכירים, "לפני דנון מילא את תפקיד המנכ"ל אפרים גרוס, אלא שהוא לא קיבל את תואר המנכ"ל (היה ראש מחלקת משאבי אנוש - מ"ב). את הובלת הבנק עושה הנגיד. הוא שצריך לעשות שינויים בבנק".



הבכירים ציינו גם כי "בראיון טוען דנון שהוא משתתף בכל הפורומים בבנק. הפורום הכלכלי החשוב בבנק הוא פורום הריבית, ובו המנכ"ל לא משתתף, גם לא לפי חוק בנק ישראל החדש".
לדבריהם, "המנכ"ל אינו כלכלן מקצועי ואינו אמור לדעת מקרו-כלכלה או תיאוריה מוניטרית. ברור גם שפרט להיבטים המינהליים ויחסי עבודה דנון לא יכול לעסוק בחוק בנק ישראל. ובאמת בגלל הרקע שחסר לו דנון החטיא את ההישג הגדול של בנק ישראל בהנהגת הנגיד קליין".



לדברי הבכירים, "ההישג של קליין לא מתיישב עם 'קיפאון מקצועי של 20-15 שנה בבנק ישראל', כפי שאומר דנון. אגב, 20 שנה כוללות גם את הכהונות של יעקב פרנקל ומיכאל ברונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully