וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים וחברות הכבלים מנהלים מגעים לגיוס הון בחו"ל שיאפשר השלמת המיזוג

הדר חורש

23.10.2005 / 9:22

גיוס האשראי והערבויות צפוי לייקר את עלויות המימון של חברות הכבלים בטווח הקצר בכ-10 מיליון דולר בשנה; חברות הכבלים - ערוצי זהב, מתב ותבל - חייבות יחד כ-5 מיליארד שקל לבנקים



מאת הדר חורש וערן גבאי



חברות הכבלים והבנקים הגבירו את מאמציהן להשלמת גיוס של אשראי וערבויות מבנקים זרים, בניסיון להתגבר על מגבלות האשראי במערכת הבנקאות הישראלית ולאפשר את מיזוג חברות הכבלים. גיוס האשראי והערבויות צפוי לייקר את עלויות המימון של חברות הכבלים בטווח הקצר בכ-10 מיליון דולר בשנה, ואולם עורכי ההסדר מניחים שבעקבות מיזוג חברות הכבלים תוכל החברה המאוחדת לארגן מחדש את החוב, באופן שיוריד את מחירו בטווח הבינוני והארוך. ההערכה היא שעלויות המימון כרוכות בעיקר במחיר הערבויות לחוב כלפי מערכת הבנקאות.



"בעלי המניות בכבלים שוקלים בחיוב פתרון קוטבי למיזוג הכבלים לפיו יתייקרו הוצאות הריבית ב-10 מיליון דולר", כך גילה בסוף השבוע בכיר בתעשיית הכבלים. השלמת גיוס ההון תפטור את הבנקים ממכירת אחזקותיהם בחברת הכבלים תבל. אליעזר פישמן, השותף בחברת הכבלים ערוצי זהב (25%), רמז על התקדמות לקראת השלמת מיזוג הכבלים בראיון ל-TheMarker בתחילת אוקטובר, אך הוא לא אמר כיצד מתכוונות החברות לפתור את בעיית האשראי.



חברות הכבלים - ערוצי זהב, מתב ותבל - חייבות יחד כ-5 מיליארד שקל לבנקים. על פי הנחיות בנק ישראל יוטלו מגבלות אשראי קשות על כל אחד מבעלי המניות בחברות אם ימוזגו החברות בטרם יימצא פיתרון לבעיית החוב. כל אחד מבעלי המניות - יצחק תשובה, בעל השליטה במתב; ידיעות אחרונות, המחזיקה ב-40% מערוצי זהב; ופישמן - ייחשב כאילו הוא נושא לבדו בחוב של 5 מיליארד שקל, בגין החזקתו בחברות הכבלים בלבד. הבנקים הגדולים, המחזיקים ב-100% ממניות תבל, חייבים על פי הנחיות בנק ישראל ומועצת הכבלים והלוויין למכור את המניות עד סוף 2005. מבדיקות ראשוניות שערך המנהל המיוחד מטעם הבנקים, צבי יוכמן, עולה כי אין למניות תבל קונים במחיר הנחשב בעיני הבנקים סביר, ולכן הופנו המאמצים לפיתרון בעיית המיזוג. מיזוג בין חברות הכבלים ידלל את החזקות הבנקים בחברה המאוחדת לכ-15%, שיעור החזקה שלא יחייב מכירה מיידית של האחזקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully