וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרה-ארגון של השנה בוול סטריט: ענקית התיירות והנדל"ן האמריקאית סנדאנט תפוצל לארבע חברות נפרדות

סוכנויות הידיעות

23.10.2005 / 10:25

הפיצול הצפוי - לחברת השכרת רכב שתכלול את אוויס ובאדג'ט, חברת נסיעות מקוונת שתכלול את אורביץ ו-Ebookers, חברת הנדל"ן סנצ'ורי 21 ועסקי המלונות; כך דיווח "סאנדיי טיימס"



ענקית התיירות והנדל"ן האמריקאית סנדאנט (סימול CD), שבבעלותה גם חברת השכרת הרכב אוויס וסוכנות הנסיעות המקוונת אי-בוקרס (Ebookers), מתכננת להתפצל לארבע חברות נפרדות, במסגרת מהלך שעשוי לסמן את אחת מתוכניות הארגון מחדש הגדולות של חברה בוול סטריט השנה. כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



סנדאנט, אשר בבעלותה גם סוכנות השכרת הרכב באדג'ט, חברת הנדל"ן סנצ'ורי 21, ורשתות המלונות רמדה ו-הווארד ג'ונסון, צפויה להודיע על התוכנית כבר השבוע. החברה צפויה לפרסם דו"חות כספיים רבעוניים מחר.



בכירי החברה, ובראשם המנכ"ל הנרי סילברמן, מובילים את המהלך, על רקע הערכתם כי פיצול החברה למספר חברות נפרדות, יגדיל את שווייה. אחת האפשרויות היא פיצול סנדנאט לארבע חברות נפרדות בתחומי הנדל"ן, שירותי האירוח, סוכנויות הנסיעות ושירותי רכב, אמר בנקאי בוול סטריט.



אפשרות נוספת, היא פיצול החברה לשתי חברות בלבד. לפי תוכנית זו תכלול זרוע אחת את אוויס, באדג'ט, רשתות המלונות וסוכנויות הידיעות, בשעה שהזרוע השנייה תכלול את סוכנויות הנדל"ן של סנדאנט.



סנדאנט היתה מעורבת באחת השערוריות החשבונאיות הגדולות של שנות ה-90, והיתה ממבשרות גל שערוריות הונאה שפקד את המגזר העסקי האמריקאי לקראת סוף העשור. מוקדם יותר השנה, נידון בכיר לשעבר של החברה לעשר שנות מאסר בגין חלקו בהונאה בחברה.



סנדאנט ביצעה בשנים האחרונות מסע קניות נרחב בתחום עסקי הנסיעות המקוונים, ובתוך כך ביצעה שלוש רכישות גדולות. בשנה שעברה, רכשה החברה את סוכנות הנסיעות המקוונת אורביץ תמורת 1.4 מיליארד דולר, והפכה עקב כך לחברת הנסיעות המקוונת השנייה בגודלה בארה"ב.



כמו כן, שיפרה החברה את מעמדה בשוק זה באירופה בעקבות רכישת סוכנות הנסיעות הבריטית Ebookers, תמורת 400 מיליון דולר. בנוסף לכך, רכשה סנדאנט את סוכנות הנסיעות המקוונות גוליבר'ס ו-אוקטופוס.



סנדאנט נוצרה בעקבות מיזוג CUC אינטרנשיונל ו-HFS בשנת 1997. כעבור שנה נחשפו אי סדרים חשבונאיים בחברה, אשר כללו ניפוח של רווחי CUC ב-312 מיליון דולר.



קירק שלטון, לשעבר נשיא סמנכ"ל התפעול של CUC, נידון באוגוסט לעשר שנות מאסר לאחר שהורשע בחלקו בהונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully