וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן צפויה לרכוש את חלקו של הפועלים בשטח בשכונת בבלי ולהקים בו כ-600 דירות בשווי מאות מיליוני שקלים

אסף רותם

23.10.2005 / 11:33

כך נודע ל-TheMarker; דלק קיבלה את השטח בעסקת קומבינציה עם רכישת דנקנר השקעות בשנה שעברה; לפי העסקה, הפועלים זכאי לרבע מההכנסות על הפרויקט



בשבוע שעבר נודע כי בנק הפועלים נמצא במו"מ לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן, בעסקה שעשויה לכלול גם את מניות הבנק ב. היום נודע ל-TheMarker על חלק נוסף בעסקה.



כאשר רכשה לפני כשנה דלק נדל"ן את דנקנר השקעות ממשפחות דנקנר, מור ואלרן תמורת 58.5 מיליון דולר, היא קיבלה לידה, בעסקת קומבינציה שטח בשכונת בבלי שבצפון תל אביב. לפי העסקה, מחויבת דלק נדל"ן להעביר כרבע מהכנסותיה לבנק , דרך החברה הבת של הבנק - דיור ב"פ. דלק נדל"ן תקים בשטח זה כ-600 יחידות דיור, במה שיהיה אחד מהפרויקטים המשמעותיים שלה בארץ, שאמור להכניס לקופתה מאות מיליוני שקלים. בדלק נדל"ן מתכננים כעת - כחלק מעסקת בנק הפועלים - לרכוש את חלקה של דיור ב"פ בעסקת הקומבינציה. אגב, בין נכסיה של דיור ב"פ גם מניות מבני תעשייה, שאמורות להגיע אף הן לדלק נדל"ן במסגרת העסקה עם הפועלים. איליק רוז'נסקי, מנכ"ל החברה: "דלק נדל"ן הודיעה לציבור על קיום המו"מ עם הפועלים. אם יהיה דבר מה חדש לדווח, נעשה כן".



המו"מ בו נמצא בנק הפועלים לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן, משקף לאחרונה שווי חברה של 465 מיליון דולר (לפני הכסף) או 545 מיליון דולר (אחרי הכסף) - פרמיה של כ-18% על מחיר השוק של המניות בבורסה. הרכישה אמורה להתבצע בדרך של הנפקה פרטית, שתזרים לקופת דלק נדל"ן כ-70 מיליון דולר, ותגדיל במקביל את הונה העצמי בסכום זה.



במקביל, אמור בנק הפועלים למכור לדלק נדל"ן את מניותיו במבני תעשייה, חברת הנדל"ן בבעלות אליעזר פישמן. הבנק מחזיק כיום, דרך החברה הבת דיור ב.פ, ב-13% ממניות מבני תעשייה, השוות בבורסה 236 מיליון שקל. במסגרת העסקה הסיבובית, אמור הבנק לקבל מזומנים תמורת החזקת המיעוט שלו במבני תעשייה, הנחשבת לחברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, ולהזרים אותם, ביחד עם מזומנים נוספים, להשקעה בדלק נדל"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully