וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפיו העסקיים של בארינבוים מואשמים באיום על חייו

צבי הראל

23.10.2005 / 12:11

בביקור במשרדי אס-פי-אל אמר אחד הנאשמים: "לא נולד אחד שנשאר חייב לו כסף" ומוטב להתאבד מאשר לא להגיע עמו להסדר; הנאשמים שלחו לבארנבוים פרחים עם כרטיס: "מקווים שתדע למצות את החיים במלואם, מהשותפים החדשים"



בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר כתב אישום נגד ארבעה המואשמים כי סחטו באיומים את צבי בארינבוים, בעל השליטה בחברת אס-פי-אל. הנאשמים הם שאול אשכנזי, המחזיק ב-30% ממניות החברה ושימש בעבר כמנכ"ל החברה; אורן סקיזאדה וציון סולימאן, בעלי מניות בחברה; ומשה בן שמעון.

אשכנזי פוטר מתפקידו כמנכ"ל החברה ביוני אשתקד. מאז פוטר היה נתון בסכסוך עסקי עם בארינבוים על אופן ניהול החברה. השניים ניהלו משא ומתן על מכירת מניותיו של אשכנזי לבארינבוים, ואולם התגלעה בינהם מחלוקת בנוגע לשווי המניות. בארינבוים סירב לרכוש את מניותיו של אשכנזי במחיר שדרש תמורתן. סקיזאדה וסולימאן רכשו לאחרונה 5% ממניותיו של אשכנזי, ולפי כתב האישום נדברו השלושה להפחיד ולאיים על בארינבוים כדי להניעו לרכוש את המניות במחיר שדרש עבורן אשכנזי. הם מואשמים, שהתנהגו באופן שהיה בו כדי לאיים על בארינבוים בפגיעה בגופו ובבני משפחתו.

בראשית החודש ביקרו סקיזאדה וסולימאן במשרדי החברה, ושוחחו ביניהם, כדי לגרום לנוכחים להאמין שהם עוסקים בגביית חובות הימורים, ומקיימים קשרים עם עבריינים. הנאשמים טענו כי באינבוים חייב להם כסף, וסולימאן טען כי "לא נולד אחד שנשאר חייב לו כסף", וכי עדיף לחייב להתאבד אם הוא לא מגיע אתם להסדר. בכתב האישום אף מצוין כי בן שמעון הוא אדם גדל גוף, ובבקרו בחברה הוא הציג את יכולותיו הגופניות.

בשישה באוקטובר, לאחר שלא הורשו להשתתף בישיבת דירקטוריון החברה ונדרשו לעזוב, פנו הנאשמים לבארינבוים ואמרו לו: "תתנהג יפה לשותפים החדשים שלך". עקב כך, הציב בארינבוים שומר על ביתו הפרטי בהרצליה פיתוח. בשעות אחר הצהריים של אותו היום, שלחו אשכנזי, סקיזאדה וסולימאן פרחים לביתו של בארינבוים, ואליהם מצורף כרטיס ברכה בנוסח הבא: "מקווים שתדע למצות את החיים במלואם, מהשותפים החדשים". במהלך אותו יום התקשרו סקיזאדה וסולימאן עשרות פעמים אל בארנבוים. סולימאן אף שוחח באחת הפעמים עם בנו בן השלוש של בארינבוים.

שלושה ימים לאחר מכן הגיעו הנאשמים למשרדי החברה והשתלטו עליהם. הם מנעו מעובדי החברה לבצע את עבודתם כדי ללחוץ על בארינבוים לרכוש את מניותיהם של השלושה במחיר גבוה. לפי כתב האישום, הנאשמים הבהירו למנכ"ל החברה הנוכחי, ערן אלרואי, כי יש להם "תיקים" נגד המתלונן, עברו בחדרי העובדים, ונתנו להם הוראות.

התובעת, עו"ד עפרה קרמני, מבקשת להחזיק את הנאשמים במעצר או במעצר בית מוחלט עד תום ההליכים. היא ציינה, כי הם לא בחלו בדבר כדי להשיג יתרון עסקי, ועשויים להמשיך במעשים אם ישוחררו לרחוב ולא בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully