וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות בשוק האגרוכימי בברזיל - תוצאות טובות למתחרה של מכתשים סינג'נטה; מכתשים אגן עולה ב-3.5%

נתן שבע

23.10.2005 / 14:08

סינג'נטה זינקה ב-3.6% בתגובה לתוצאות; "יש סימנים ראשונים כי עונת הזריעה הולכת להיות טובה בברזיל", אומר האנליסט יובל זעירא מאי.בי אי



ביום שישי פירסמה סינג'נטה השווייצית, מתחרתה של מכתשים בשוק האגרו כימיה, את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. עיני המשקיעים במכתשים אגן היו נשואות בעיקר לתוצאותיה של החברה בברזיל, בצל החשש מרבעון שלישי גרוע נוסף לחברה שווייצית ואולי גם למתחרתה הישראלית. בשוק העריכו לא מעט כי מניית מכתשים אגן אף סבלה לאחרונה מלחץ שלילי בשל כך.



סינג'נטה דיווחה על עלייה של 2% במכירות לעומת הרבעון המקביל, ל-1.39 מיליארד דולר, כשבתגובה עלתה המניה באותו יום ב-3.6%. מכירות החברה בדרום אמריקה הראו על עלייה של 4% ברבעון השלישי, לאחר חציון ראשון חלש במיוחד בו ירדו המכירות ב-30%-20%. השינוי נובע בין השאר, מהקדמת ביקושים של עונת הזריעה המתרחשת בעיקר ברבעון רביעי בברזיל. מכירות "הגנה על הצומח" עלו בסה"כ ב-1% ביחס לרבעון מקביל.



"מרבעונים קודמים אנו למדים כי אין לייחס מתוצאות מתחרותיה, לגבי תוצאות מכתשים ברבעון ספציפי, כי הצמיחה שלה מבוססת גם על לקיחת נתח שוק מהמתחרות ועל התרחבות חיצונית", אומר יובל זעירא מאי.בי.אי. "אבל יש סימנים ראשונים כי עונת הזריעה הולכת להיות טובה בברזיל", אומר זעירא.



"הרבעונים הקודמים היו חלשים בשל הבצורת בשנה שעברה וכן בגלל עודפי מלאי שנצברו אצל המפיצים, אשר גרמו להאטה בזריעה. בנוסף, התחזקות של הריאל כנגד הדולר, שפגעה ביצוא. עושה רושם כי כעת מצב החקלאים לא רע כפי שחשבו בתחילה. "בנוסף, הודיעה סינג'ינטה על עלייה של 3% במחירים של מוצרי הגנת הצומח, כשגם ממנה עשויה ליהנות מכתשים בעתיד עם עלייה מקבילה. בנוסף משדרת סינג'נטה ביטחון רב לגבי צמיחת החברה ושיפור דו ספרתי ברווח למניה ב- 2005 וב-2006", הוא מוסיף.



"אנו ממשיכים להעריך כי מכתשים תמשיך לצמוח יותר מהתעשייה כולה, שתצמח באחוזים בודדים. השקת מוצרים חדשים עם פקיעת פטנטים חדשים, לצד המשך תהליך של רכישות אגרסיוויות, ימשיכו לדחוף את החברה הישראלית, אומר זעירא. באי.בי אי הותירו למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 33 שקל - 36% מעל מחירה בשוק, הבוקר בפתיחת המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully