וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בדרכו לשנה הגרועה ביותר מאז 1999

סוכנויות הידיעות

24.10.2005 / 16:52

התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה בכמחצית האחוז במהלך שבעה השבועות האחרונים; התשואה על האג"ח לשנתיים נסקה לשיא של ארבע שנים, דיווחה "בלומברג"



שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נמצא בדרכו לשנה הגרועה ביותר מאז 1999, על רקע סימנים לכך שהבנק הפדרלי ימשיך להעלות את הריבית כדי למנוע ממחירי שיא של הדלק לגרום להתגברות האינפלציה. כך דיווחה סוכנות "בלומברג".



מאז חודש יוני רשמו האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירידה של 1.15%, ובכך קיזזו את העלייה ב-12 החודשים החולפים ל-2%, לפי נתוני מריל לינץ'. מדובר בביצועים הגרועים ביותר של שוק האג"ח מאז הנפילה של 2.38% שרשם שוק זה לפני שש שנים, כאשר נסיקת שוק המניות והעלאת הריבית גרמו לצמצום הביקוש לאג"ח.



התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה בכמחצית האחוז במהלך שבעת השבועות האחרונים והגיעה ב-14 באוקטובר לרמה של 4.53% - מרחק של 0.16% בלבד מרמתה הגבוהה ביותר השנה. התשואה על האג"ח הממשלתיות לשנתיים, הרגישות יותר לשינויים ברמת הריבית, נסקה החודש לשיא של ארבע שנים - 4.29%.



דיויד רוזנברג, הכלכלן הראשי לצפון אמריקה של מריל לינץ', העריך בשבוע שעבר כי התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים צפויה להגיע לרמה של 4.55% עד סוף השנה, לעומת תחזית קודמת שלו לתשואה של 4.25%. שבוע קודם לכן העלה רוזנברג את תחזית ריבית הבסיס שלו לסוף השנה מ-4% ל-4.5%.



איתן האריס, הכלכלן הראשי של ארה"ב בליהמן ברדרס, הצטרף ביום שישי לכלכלני מריל לינץ', סיטיגרופ, גלובל מרקטס ובנק אוף אמריקה סקוריטיס כאשר העלה את תחזית הריבית שלו למארס 2006 מ-4.5% ל-4.75%.



החוזים על הריבית הפדרלית, המצביעים על ההסתברות שמעניקים המשקיעים להעלאת הריבית, צופים כעת בהסתברות של יותר מ-90% כי הריבית בארה"ב תעמוד על 4.25% עד סוף השנה. זאת לעומת הסתברות של פחות מ-50% שהעניקו לכך לקראת סוף חודש אוגוסט.



מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב רשם בספטמבר את הזינוק החד ביותר זה 25 שנה, בעקבות עלייה של 12% במחירי האנרגיה, וחיזק בכך את ההערכות כי הבנק הפדרלי צפוי להמשיך להעלות את הריבית בארה"ב במהלך שנת 2006.



ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) העלתה בחודש שעבר את ריבית הבסיס בארה"ב ברבע אחוז לרמה של 3.75%. היתה זו הפעם ה-11 שבה העלה הבנק הפדרלי את הריבית מאז חודש יוני 2004. ה-FOMC עתיד לקבל שתי החלטות ריבית נוספות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully