וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: מועמדו של ג'ורג' בוש כמחליף של יו"ר הבנק הפדרלי הפורש גרינספאן הוא בן ברננקה

TheMarker

24.10.2005 / 19:10

כך על פי דיווחים של רויטרס, וול סטריט ג'ורנל ובלומברג; ברננקה הוא יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של בוש; הנגיד הוותיק צפוי לפרוש ב-31 בינואר, לאחר 18 שנים בתפקיד



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, צפוי להודיע היום על מועמדו כמחליפו של יו"ר הבנק הפדרלי הפורש, אלן גרינספאן, לדברי מקורבים. כך דיווחה סוכנות רויטרס.



גרינספאן צפוי לפרוש ב-31 בינואר, לאחר 18 שנים בתפקיד.



מוקדם יותר החודש מסר הבית הלבן כי בוש מעוניין לבחור את מחליפו של גרינספאן בהקדם האפשרי, וכי הנשיא מחפש במרץ אחר מועמד ראוי.



על פי דיווחים של רויטרס, וול סטריט ג'ורנל ובלומברג, מועמדו של הנשיא בוש לתפקיד הוא בן ברננקה, יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של בוש וחבר לשעבר במועצת הנגידים של הבנק הפדרלי.



גרינספאן בן ה-79 אותת כי יעדיף לפרוש בתום כהונתו, אולם הבית הלבן ביקש מהנגיד הוותיק כי יישאר בתפקיד זמן נוסף, במקרה שלא ייבחר לו מחליף עד לסוף הכהונה.



מועמדים אחרים שמוזכרים תדיר לרשת את גרינספאן הם: גלן הבארד מאוניברסיטת קולומביה, אשר שימש בעבר כיועצו של בוש; הכלכלן מרטין פלדסטיין מאוניברסיטת הרווארד.



מועמדים נוספים ששמם הוזכר: היועץ לשעבר של הנשיא בוש, לורנס לינדסי; חבר מועצת הנגידים של הבנק הפדרלי - דונלד קון, סגן יו"ר הבנק הפדרלי רוג'ר פרגוסון, ונגיד הבנק הפדרלי של דאלאס לשעבר, רוברט מקטיר.



אנליסטים העריכו כי הכרזה על מועמדו של בוש לתפקיד הנגיד עשויה לתרום לעליות בשוקי המניות בעקבות הסרת חוסר הוודאות. "הודעה על מועמד תהיה חיובית לשוק, משום שהיא תשים קץ לספקולציות", אמר ג'יימס פארק, ראש מחלקת המסחר המוסדי ברודהם אנד ריינשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully