וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש בעקבות ההודעה על מינוי ברננקה לנגיד הבנק הפדרלי; ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

TheMarker

24.10.2005 / 20:18

חששות כי מועמדו של הנשיא בוש להחליף את גרינספאן צפוי לנקוט ביד פחות קשה מקודמו ביחס לאינפלציה ולהאט את קצב העלאת הריבית בארה"ב



הדולר נחלש מול מרבית המטבעות ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם את הירידה היומית החדה מזה ארבעה שבועות על רקע הערכות כי בן ברננקה, מועמדו של הנשיא בוש להחליף את אלן גרינספאן בתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי, עשוי לנקוט ביד פחות קשה מקודמו ביחס לאינפלציה, ולהאט את קצב העלאת הריבית בארה"ב.



ברננקה צפוי לנקוט ביד פחות קשה מגרינספאן ביחס לאינפלציה, כלומר - להעלות את הריבית בקצב איטי יותר מקודמו, העריך הכלכלן הראשי של מודי'ס, ג'ון לונסקי.



סטיבן בולין, מנהל תורנברג אינווסטמנט מנג'מנט, העריך כי שוק האג"ח מודאג מכך שמחליפו של גרינספאן "יהיה סלחן יותר בתחום הריבית ויאפשר לאינפלציה להתגבר".



התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה כעת ב-0.048% ל-4.438%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה בכמחצית האחוז במהלך שבעת השבועות האחרונים והגיעה ב-14 באוקטובר לרמה של 4.53% - מרחק של 0.16% בלבד מרמתה הגבוהה ביותר השנה - לאחר שמדד המחירים לצרכן רשם בספטמבר את העלייה החדה ביותר מזה 25 שנים. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נמצא בדרכו לשנה הגרועה ביותר מאז 1999.



הדולר מאבד 0.2% מול היורו לשער של 1.198 דולר ליורו; מול הין היפאני נחלש הדולר ב-0.4% לרמה של 115.435 ין לדולר; מול הפרנק השווייצי יורד הדולר ב-0.4% לשער של 1.2874 פרנק לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully