וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסחרות בירידות קלות; ביטחון העסקים בגרמניה עלה לשיא של 5 שנים באוקטובר

TheMarker

25.10.2005 / 13:00

בורסת לונדון יורדת ב-0.3%; בורסת פאריס מאבדת 0.1%; BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-0.8%; יצרנית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני עולה ב-2%; אריקסון עולה ב-1.9%



בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות: בורסת לונדון יורדת ב-0.3%; בורסת פאריס מאבדת 0.1% ובורסת פרנקפורט רושמת ירידה קלה של 0.04%.



ביטחון העסקים בגרמניה עלה לשיא של 5 שנים באוקטובר. מדד ביטחון העסקים של מכון המחקר Ifo ממינכן עלה לרמה של 98.7, הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2000, מרמה של 96 שנרשמה בספטמבר. תחזית הכלכלנים היתה לרמה של 96.1, לפי סקר שערכה בלומברג.

מחיר הנפט הגולמי ירד אתמול, לאחר שהתברר כי סופת ההוריקן ווילמה לא פגעה באזור מפרץ מקסיקו עתיר מתקני הנפט ולא גרמה לשיבושים באספקת הזהב השחור בארה"ב. עם זאת, מחיר הנפט נסגר מעל לרמה של 60 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירד מחירו ל-59.3 דולר לחבית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים כעת ברמה של 60.11 דולר לחבית, ירידה של 21 סנט, במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק.



BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, רשמה עלייה ברווח הרבעוני הודות למחירי הנפט הגבוהים, אך נמוך מתחזיות חלק מהאנליסטים לאחר שסופות ההוריקן בארה"ב פגעו בייצור הנפט והגז והובילו לירידה במכירות הבנזין, דיווחה בלומברג. החברה היא הראשונה מבין ענקיות הנפט העולמיות המדווחת על תוצאותיה לאחר שסופות ההוריקן קתרינה וריטה היכו באזור מפרץ מקסיקו.



הרווח ברבעון השלישי עלה ל-4.41 מיליארד דולר, או 21 סנט למניה, מרווח של 3.79 מיליארד דולר, או 17 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת, בניכוי רווחים משינוי בשווי המלאים. לפני עלויות חד פעמיות, הרווח עמד על 5.33 מיליארד דולר, זאת לעומת הערכות אנליסטים של 5.68 מיליארד דולר בסקר שערכה בלומברג. מניית BP יורדת ב-0.8%.



עוד יורדות במגזר האנרגיה: רויאל דטץ' של מאבדת 1%; טוטאל יורדת ב-0.8% ורפסול רושמת ירידה של 0.8%.



יצרנית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני (סימול MONI.L) הסכימה ביום שלישי למכור את מרבית נכסיה ואת שמה לאריקסון, ענקית ציוד הטלקום השוודית, תמורת כ-1.2 מיליארד ליש"ט (2.12 מיליארד דולר). מרקוני, ששמה ישונה ל-Telent לאחר העסקה, אמרה כי אריקסון תרכוש את מרבית עסקי ציוד הטלקום והשירותים הבינ"ל שלה, מה שישאיר אותה בעיקר עם עסק שירותים קטן בבריטניה. מניית מרקוני עולה ב-2%; מניית אריקסון עולה ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully