וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילמה הותירה בפלורידה נזק של מיליארדי דולרים ו-6 מיליון בני אדם ללא אספקת חשמל

סוכנויות הידיעות

25.10.2005 / 15:08

לפחות 6 נהרגו; וילמה הוא ההוריקן החמור ביותר שפוגע בפלורידה מאז ההוריקן אנדרו ב-1992 שגרם נזקים של 25 מיליארד דולר



בפלורידה מתחילים לאמוד היום (שלישי) את נזקי סופת הוריקן "וילמה", שחלפה במדינה הלילה במשך כארבע שעות בטרם פנתה חזרה לאוקיינוס האטלנטי. לפחות שישה בני אדם נהרגו ושישה מיליון נותרו ללא אספקת חשמל. הנזקים הכספיים נאמדים במיליארדי דולרים. כ-160 אלף מתושבי האיים הסמוכים לחופי פלורידה ומאזורי החוף התפנו למקומות בטוחים יותר.



ההוריקן, שפגע אתמול בחופי דרום פלורידה בעוצמה של 3 (מתוך סולם של 5) עם רוחות במהירות כ-200 קמ"ש, גרם למפולות אדמה והציף אזורים נרחבים בקרבת החוף, בעיקר באזור העיר נאפולי שרוב תושביה פנסיונרים. באזור, שרובו פונה מיושביו, נראו תמונות קשות של בניינים הרוסים ומכוניות הפוכות. "וילמה" הוא ההוריקן החמור ביותר שפוגע בפלורידה מאז הוריקן "אנדרו" ב-1992, שגרם נזקים של 25 מיליארד דולר. בנוסף, היה "וילמה" ההוריקן השמיני שפוגע בפלורידה בתוך תקופה של 15 חודשים בלבד.



בסך הכל נמנו 17 הרוגים כתוצאה מהסופה סביב הים הקאריבי, בין היתר בחופי מקסיקו, ג'מייקה והאיטי. בקובה פונו כ-600 אלף איש מבתיהם, וכמה כפרים הוצפו לחלוטין. גם בבירה הוואנה פגעו גלים חזקים. גם במקסיקו נגרמו נזקים כבדים, בעיקר בחצי האי יוקטן ובאזור עיר הנופש קנקון. במקסיקו ובקובה נפוצו היום דיווחים רבים על מעשי ביזה באזורים שנפגעו. מאות אלפי תיירים מצאו עצמם תקועים במקסיקו ללא חשמל או מים זורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully