וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק מאז 2003

סוכנויות הידיעות

25.10.2005 / 22:44

התפרסמו התוצאות הסופיות במשאל העם בעיראק: 78% בעד החוקה לעומת 21% מתנגדים



מניין החיילים האמריקאים שנהרגו בעיראק מאז 2003 הגיע היום (שלישי) ל-2,000. דובר הצבא האמריקאי פירסם הודעה על מותו של חייל שנפצע לפני כשבוע בהתפוצצות מטען סמוך לכלי הרכב בו נסע.



הנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי "הדרך להנציח את זיכרון ההרוגים בעיראק היא השלמת המשימה ולהניח יסודות לשלום וחירות בעיראק".



תוצאות משאל העם בעיראק: 78% תמכו בחוקה



החוקה העיראקית אושרה ברוב של 78.5% לעומת כ-21% שהתנגדו לה. ספירת הקולות במשאל העם שהתקיים ב-15 בחודש הסתיימה היום (שלישי), ממנה עולה כי רק בשניים מבין 18 המחוזות נפסלה החוקה - אחד פחות מהנדרש לווטו.



מתנגדי החוקה הסונית נכשלו במאמציהם לטרפד את אישורה. חבר ועדת החוקה, הסוני סלח אל-מוטלק, האשים את אופן ההצבעה. לטענתו, תיבות הצבעה בכמה מחוזות סוניים "הועלמו" כדי להפחית את כמות הקולות המתנגדים. "אנשים נדהמו לגלות שקולם חסר משמעות בשל ההונאה הגדולה", אמר.



קרוב לעשרה מיליון עיראקיים הצביעו במשאל העם על החוקה, כ-63% מכלל האוכלוסייה. החוקה מגדירה את עיראק כ"רפובליקה דמוקרטית, פדרלית וייצוגית". האיסלאם מוגדר בחוקה כדת הרשמית, אך עיראק מתוארת כ"רב-לאומית ורב-דתית". החוקה, שנפתחת בציטוט מהקוראן, אוסרת על טרור, טיהור אתני ועל קיומה של "מפלגת הבעת' הסדאמית", ומגדירה את עיראק כחלק מהעולם המוסלמי והערבי.

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, בירך על אישור החוקה. "זהו צעד חשוב בפיתוח דמוקרטיה יציבה בעיראק", אמר. לדבריו, "העם העיראקי הראה כי הוא נחוש להביס את הטרור ולקחת חלק בתהליך הדמוקרטי".



במקביל, ממשיכים החמושים במדינה לבצע פיגועים קטלניים. בבגדאד נהרגו שישה בני אדם בכמה אירועים שונים. 12 בני אדם נהרגו בהתפוצצות מכונית ממולכדת בסולמניה, שמדרום לבגדאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully