וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע נסוגה משיא של כל הזמנים

25.10.2005 / 23:02

התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב מעל ל-4.5%. טקסס אינסטרומנטס צנחה 8%. צ'ק פוינט וצורן עלו כ-1.5% וכ-1%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בעקבות קפיצה של יותר מ-2 דולר במחיר הנפט וירידה מפתיעה בביטחון הצרכנים בארה"ב לשפל של שנתיים. זאת, לאחר שאתמול רשמו הבורסות עליות חדות בעקבות הודעת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על מועמדו להחליף את יו"ר הבנק הפדרלי הפורש, אלן גרינספאן. תחזית מאכזבת של יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס ומגמה שלילית במגזרי האינטרנט והחומרה גררו את מניות הטכנולוגיה לירידות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,109 נקודות, לאחר שעלה אתמול ב-1.6%; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה ירד ב-1.1%; מדד דאו ג'ונס רשם ירידה של 0.1% לרמה של 10,378 נקודות, לאחר שאתמול הוסיף 1.7% - העלייה היומית החדה ביותר מזה שישה חודשים.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות המשיך להיסחר במגמה שלילית היום, לאחר שרשם אתמול את הירידה היומית החדה מזה ארבעה שבועות, על רקע הערכות כי מועמדו של בוש לנגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקה, צפוי לנקוט ביד קשה פחות מגרינספאן ביחס לאינפלציה - כלומר להעלות את הריבית בקצב מתון יותר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.062% ל-4.508%. התשואה על האג"ח אלו עלתה ביותר ממחצית האחוז במהלך שבעה השבועות האחרונים והגיעה ב-14 באוקטובר לרמה של 4.53% - מרחק של 0.16% בלבד מרמתה הגבוהה ביותר השנה - לאחר שמדד המחירים לצרכן רשם בספטמבר את העלייה החדה ביותר מזה 25 שנים. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נמצא בדרכו לשנה הגרועה ביותר מאז 1999.

מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע באוקטובר לרמה של 85 - שפל של שנתיים - לעומת רמה של 87.5 בספטמבר, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של המדד החודש לרמה של 88.2. המדד, שהיה בחודש אוגוסט ברמה של 105.5, רשם בספטמבר את הירידה החדה ביותר מזה 15 שנים בשל העלייה החדה במחירי הדלק בארה"ב בעקבות סופת ההוריקן קתרינה.

מכירות בתים קיימים בארה"ב נותרו ללא שינוי בחודש ספטמבר בקצב שנתי של 7.28 מיליון יחידות - השיעור השני בגובהו מעולם. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במכירות לקצב שנתי של 7.2 מיליון יחידות.

מחירי הנפט, הדלק והנפט להסקה רשמו עליות חדות היום, על רקע ציפיות לגידול בצריכת הדלק בארה"ב לקראת החורף. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 62.44 דולר לחבית - שיא של שבוע, לאחר שעלו ב-2.12 דולרים או 3.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. העלייה במחיר הנפט היום היתה העלייה היומית החדה ביותר מאז ה-19 בספטמבר.

בקרב החברות הישראליות תיפתח השבוע באופן רשמי עונת הדו"חות הכספיים, לאחר סיום תקופת החגים. את העונה תיפתח הפעם חברת השבבים צורן, שתחשוף את תוצאותיה ביום רביעי לאחר סיום המסחר. יום למחרת יצטרפו אליה גם אלדין, סרגון ו-DSP גרופ ויום מאוחר יותר גם צ'ק פוינט ורדוור.

בכירת המניות הישראליות, טבע (סימול TEVA), ירדה ב-0.6% למחיר של 38.5 דולר, לאחר שאתמול הוסיפה עוד 2.7% לשיא של 38.7 דולר והשלימה טיפוס של כ-16% מסוף ספטמבר. בתגובה לניצחונה המשפטי על ה-FDA, בנוגע לזכות לבלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית ל-Pravachol של בריסטול מאיירס, זכתה טבע בסוף השבוע להעלאות של מחירי יעד מצד האנליסטים. בדויטשה בנק העלו את מחיר היעד למניה מ-36 דולר ל-41 דולר והותירו לה המלצת "קנייה". בלידר ושות' העלו את מחיר היעד מ-38 דולר ל-42 דולר וחזרו גם הם על המלצת "קנייה".

אלדין (סימול ALDN), שצפויה לפרסם דו"חות רבעוניים מחרתיים, עלתה ב-2% למחיר של 17.2 דולר לאחר ש-ג'יי.אם.פי סקוריטיס החל לסקר את מנייתה עם המלצת "תשואת יתר". בית ההשקעות צירף להמלצתו למניה מחיר יעד של 21 דולר.

עוד בין הישראליות בוול סטריט: צורן (סימול ZRAN), שתפרסם מחר את תוצאותיה הרבעוניות, עלתה ב-0.8% למחיר של 12.7 דולר; צ'ק פוינט (סימול CHKP), שתפרסם דו"חות כספיים ביום שישי, עלתה ב-1.4% למחיר של 21.8 דולר; קומברס (סימול CMVT) איבדה 0.6% למחיר של 24.7 דולר; אמדוקס (סימול DOX) ירדה 1.2% למחיר של 25.6 דולר; אם סיסטמס (סימול FLSH) עלתה ב-1.8% למחיר של 33.1 דולר; ווקלטק (סימול VOCL) נפלה ב-14.3%; אן.די.אס (סימול NNDS) עלתה ב-0.4% במחזור גדול פי שלושה מהרגיל.

און טראק (סימול OTIV), המתמחה בפיתוח כרטיסי זיהוי אלקטרוניים, כרטיסי תשלום ללא מגע ומערכות תשלום אוטומטיות לתחנות דלק, העריכה אתמול כי סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 73% בהכנסות ל-9.5 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את הסיבה לגידול החד הסבירו באון טראק בצמיחה שנרשמה בשוק כרטיסי התשלום ללא מגע. מניית און טראק התממשה ב-2.5% למחיר של 12.7 דולר לאחר שאתמול זינקה ב-11.9%.

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), יצרנית השבבים השלישית בגודלה בעולם, דיווחה אתמול לאחר סגירת המסחר על גידול של 12% ברווחיה ועל הכנסות שיא הודות לביקוש מוגבר לשבבים למכשירי טלפון ניידים עם נגני וידיאו ואפשרות לגלישה באינטרנט. החברה, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים, רשמה רווח נקי של 631 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, לעומת רווח של 563 מיליון דולר, או 32 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, איכזבה החברה בתחזית המכירות לרבעון הנוכחי - 3.24-3.72 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה קרובה לקצה העליות של טווח התחזית - 3.63 מיליארד דולר. מניית TI נפלה ב-7.8%.

מניות האינטרנט מרכזות עניין לקראת פרסום דו"חותיה הכספיים של הקמעונאית המקוונת אמזון (סימול AMZN) לאחר סגירת המסחר. אמזון ירדה ב-5.5%. חברת CNet (סימול CNET), מפעילת אתר חדשות הטכנולוגיה הנושא את אותו השם, דיווחה כי עברה להפסד של 3.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, וסיפקה תחזית לרבעון הנוכחי שהיתה נמוכה מתחזיות האנליסטים. מניית CNet ירדה ב-4.1%; עוד בולטת לרעה במגזר ענקית המכירות הפומביות באינטרט אי-ביי (סימול EBAY) שירדה ב-3.5%. באידו (סימול BIDU), החברה המפעילה את מנוע החיפוש המקוון הפופולרי ביותר בסין, שזכתה ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully