וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד של פלסטרו - מחזור של 200 מיליון דולר ב-3 שנים

יורם גביזון

26.10.2005 / 8:14

לפני שנה וחצי בלבד היו לפלסטרו גירעון בהון העצמי וחובות מעיקים לבנקים; אחרי ארבע הנפקות וגיוס של 165 מיליון שקל, יוצאת יצרנית מערכות ההשקיה בטפטוף למסע רכישות שאמור להכפיל את מכירותיה ולצמצם את הפער בינה לבין נטפים





חברת נטפים יכולה להציג יתרון משמעותי על פני פלסטרו כמעט בכל פרמטר, אבל בכל הקשור לשותף אסטרטגי, נראה שדווקא פלסטרו היכתה את המתחרה הגדולה והבכירה. ג'ון גנדל (69) שרכש ביולי 50% ממניותיה של חברת גבת נכסים תמורת 61 מיליון שקל, הוא אחד מאנשי העסקים הבולטים ביבשת החמישית.



המגזין "פורבס" אמד את שווי נכסיו ב-1.1 מיליארד דולר ומיקם אותו במקום החמישי בדירוג האנשים העשירים באוסטרליה ובניו זילנד. עם זאת, סביר להניח ששויו של גנדל גבוה יותר, שכן מחירו של הנכס העיקרי שלו, חברת CFS Gandel Retail Trust הנסחרת בבורסה האוסטרלית, עלה מאז ב-50% ל-2.9 מיליארד דולר.



מדובר בחברת נדל"ן שמחזיקה בתיק של 36 מרכזים מסחריים באוסטרליה וכן במרכולים וחנויות כלבו. מלבד זאת יש לגנדל אחזקה ישירה בשניים מהמרכזים המסחריים הרווחיים ביותר באוסטרליה וכן ב-5 כפרי דיור מוגן. גנדל ומשפחתו מכרו לפני שבועיים את אחזקתם בחברת הניהול של CFS Gandel Retail Trust תמורת כ-225 מיליון דולר. שווי הנכסים המנוהלים על ידי חברת הניהול צמח פי שלושה ב-3 השנים האחרונות ל-6 מיליארד דולר.



משפחת גנדל נותרה עם אחזקה של 19% בחברה, בשווי של 550 מיליון דולר. בשוק ההון האוסטרלי מעריכים שהמשפחה תנצל את האופציה שיש לה למכור גם את האחזקה הזו. כמו כן בבעלותה 50% מהמניות ב-Chadstone וב-Northlands, שני המרכזים המסחריים הטובים במלבורן, בשווי של כ-830 מיליון דולר.



לפני שהשקיע בפלסטרו היה גנדל מעורב בפילנתרופיה בישראל. הוא עמד מאחורי פרויקט "מחשב לכל ילד" ותרם למוזיאון יד ושם. גנדל החל את דרכו כאשר ירש מהוריו, יהודים מפולין שהיגרו לאוסטרליה, קמעונאית של בגדי נשים. הוא מכר את העסק לגיסו ב-85' והשתמש בתמורה להקמת Priceline - רשת של חנויות קוסמטיקה במחירים נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully