וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבועיים למכרז והביקוש למניות לאומי גובר

רם דגן

26.10.2005 / 7:09

קבוצת ספרא, שלמה אליהו, מריל לינץ', סיטיגרופ, UBS ואי.די.בי - הם רק חלק מהמתמודדים על מניות המדינה בבנק לאומי; התעלומה הגדולה של ערב החג: מיהן שתי הקבוצות שמתכוננות להשתלט על הבנק





בשבועיים האחרונים סבלה מניית לאומי מהתנודתיות שאחזה בשוק כולו, ועל פי ההערכות ככל שהמכרז יתקרב יגבר עוד יותר הלחץ על המניה. הסיבה - מחיר המימוש שייקבע לאופציה שיקבל הזוכה ייגזר מממוצע מחירי המניה בימים שלפני המכרז. מנגנון התמחור הזה יוצר למשתתפים האסטרטגיים אינטרס ברור ללחוץ את מחירי המניה מטה, מכיוון שכל תזוזה של אחוז במחיר שלה יכול לחסוך מיליוני דולרים. מנגד, מניית לאומי מתאפיינת בסחירות גבוהה, כך שייתכן שגופים חזקים בשוק יזרימו ביקושים בכל פעם שיהיה לחץ של מכירות.



על אף שהמכרז לובש יותר ויותר צביון של מכרז שבו המוכר הוא החזק, יש סיכוי סביר שחלק מהדרישות של המשקיעים האסטרטגיים יתקבלו. בין השאר הם ביקשו לקבוע מחיר מימוש לאופציה הנמוך בכ-20% ממחיר השוק (בדומה למכירת בנק דיסקונט), ולהקל בתנאי חלוקת הדיווידנדים. המטרה של השינויים היא להקל על מימון העסקה. נראה שמי שייתן בסופו של דבר את ההוראה לשנות את התנאים לטובת המשקיעים האסטרטגיים יהיה שר האוצר בעצמו, שכן לפי שעה ההערכות הן שההעדפה שלו היא שגרעין השליטה של הבנק יימסר לגורם ידוע ולא יפוזר דרך הבורסה.



באופן מפתיע, עדיין לא ברור למשתתפים מתי יינעל בסופו של דבר המכרז. תאריך היעד המקורי הוא 7 בנובמבר, אך בשל הבקשות של חלק מהקבוצות שאמורות להשתתף בו, הוא יידחה כנראה ל-14 לנובמבר. הסיבה לבקשות לדחייה נעוצה בעובדה שהחגים שחלו החודש הותירו למתמודדים מספר מועט של ימי עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully