וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי רובינסון מתכנן להנפיק בתל אביב את עסקי הלוויין והסלולר שלו ברומניה

ערן גבאי

26.10.2005 / 8:28

כך נודע ל-TheMarker; מילומור, שבשליטת רובינסון מתכננת לגייס בבורסה בתל אביב יותר מ-100 מיליון שקל באיגרות חוב ובמניות; מקורבים לחברה: אין כוונה להפוך לשחקן בשוק הישראלי



חברת מילומור שבשליטת פרדי רובינסון מתכוונת לצרף את העסקים של שירותי הלוויין ברומניה לעסקי הסלולר שלה במדינה זו. כחלק מתוכנית זאת מתכננת החברה להנפיק בישראל, ולגייס באמצעות חברה המשותפת לעסקים אלה - מילומור סחר ותקשורת - יותר מ-100 מיליון שקל. כך נודע ל-TheMarker. בהודעה לבורסה לפני כחודש מסרה החברה על כוונתה להנפיק בישראל רק את עסקי הסלולר.



ההנפקה הקרובה נועדה לגייס כסף באמצעות אג"ח להמרה ומניות לצורך הגדלת פעילות עסקי התקשורת של החברה. בכיר בשוק טוען כי ההנפקה נועדה גם לצורכי מס, מה שמאפשר לנצל הטבות מס מגיור חברה בת הפועלת בחו"ל; כך שהעברת נכסיה בתמורה למניות לא תיחשב כמכירה ולא תהיה חייבת במס. החתם שנקבע הוא הבינלאומי הראשון ושות' - חיתום והשקעות.



מקורבים לחברה טוענים כי אין כוונה במילומור להפוך לשחקן בשוק הסלולר או התקשורת הישראלי, וכי הנפקת החברה הבת אינה שייכת לשינוי נוהל המכירה והשיווק של מכשירי הסלולר בישראל, שאותו פירסם באחרונה משרד התקשורת. חברת סאני שבשליטת אילן בן דב היא בעלת הזיכיון לשיווק מכשירי סמסונג בישראל, שאותם משווקת מילומור ברומניה.



מילומור תחזיק בחברה החדשה 60% ואת יתרת ה-40% תחזיק חברה שותפה אחרת של אייזיק וולדמן, שמשמש מנכ"ל הפעילות הסלולרית ברומניה. לחברה החדשה יועברו מלוא אחזקותיה של מילומור (50%) בחברת H.A.T Group Co. Romania, העוסקת בהפצת טלפונים סלולריים מתוצרת סמסונג ברומניה, מלוא אחזקות השותף ב-H.A.T, וכן מלוא אחזקותיו של מיזם הטלוויזיה הרב ערוצית באמצעות לוויין ברומניה DTH, שהוקם במארס 2005 עם אלרן ועם קרן השקעות אירופית. קרן ההשקעות האירופית נכנסה באחרונה כשותף עם 20% במיזם, וההשקעה בו בוצעה לפי שווי של כ-15 מיליון דולר.



לפני שנתיים וחצי חתמה H.A.T על ההסכם עם סמסונג להפצת מכשירי החברה ברומניה, וזו היתה פעילות ראשונה של סמסונג בשוק הרומני. כבר בשנת הפעילות הראשונה של המיזם הסתכמו ההכנסות ממכירת מכשירי סמסונג ברומניה בכ-20 מיליון דולר, ונתח השוק הגיע לכ-8%. כיום מוכרת החברה 200 אלף מכשירים בשנה והיקף המכירות שלה ב-2005 יהיה 40 מיליון יורו - גידול של 100% בתוך פחות משלוש שנים עם שיעור רווחיות של 10%, קרי רווח של כ-4 מיליון יורו. תחזית המכירות של החברה היא להגיע למכירת מיליון מכשירים בתוך שנה וחצי.



בעסקי הטלוויזיה הרב ערוצית באמצעות לוויין יש לחברה הסכמי חכירת ערוצי שידור (עם חברת חלל) מהלוויין עמוס של 60 תחנות ברומניה. בסוף דצמבר 2005 יועלו שידורי הניסיון במיזם, שהערכות החברה לגביו הן שהוא יגיע לאיזון כשיגייס לשורותיו 100 אלף מנויים. פעילות הלוויין של מילומור ברומניה תנצל את 1,200 נקודות המכירה של פעילות הסלולר המקומית.



מחברת מילומור לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully