וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארי אליסון מביע אופטימיות: הרבעון הנוכחי של אורקל נראה חזק יותר

דפנה מאור

27.6.2001 / 8:43

אם הערעור במשפט מיקרוסופט יתקבל, זהו סופה של AOL, אמר מנכ"ל אורקל

מנכ"ל אורקל, לארי אליסון אמר אתמול כי הרבעון הנוכחי "נראה חזק הרבה יותר מהרבעון הקודם". אליסון, שנשא דברים במסיבת עיתונאים במשרדי החברה בקליפורניה, אמר כי החברה זוכה לעסקות גדולות ורואה התאוששות בעסקיה. באותה הזדמנות הטיח אורקל האשמות מוכרות במתחרה הראשית של אורקל, מיקרוסופט , ואמר כי אם הערעור על פירוקה יתקבל, "יהיה זה סופה של AOL".

דבריו המעודדים של אליסון מחזקים את הערכותיו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ף הנלי, אשר אמר בעת פרסום הדו"ח הרבעוני של אורקל ב-18 ביוני כי החברה מעריכה שהרע מכל מאחוריה. "אנחנו חושבים שהגענו לתחתית ברבעון הרביעי. יש תחושה כי העניינים מתאוששים מעט. אם אנחנו צודקים, נראה התאוששות הדרגתית בתנאים העסקיים, ועד סוף השנה הקלנדרית, יחזור המצב לנורמליות", אמר הנלי.

אורקל הצליחה לעמוד בתחזיות הרווח של וול סטריט ברבעון הקודם, אולם למרות התחזיות החיוביות הוריד בית ההשקעות גולדמן סאקס את התחזיות למניית החברה, במסגרת הורדת ההערכות לענף הטכנולוגיה. ריק שרלונד, אנליסט של גולדמן, קיצץ את תחזיותיהן של כעשרים חברות טכנולוגיה מובילות בהן מיקרוסופט ואורקל. שרלונד ציין כי ההתאוששות הצפויה בשוק תתרחש בקצב נמוך מכפי שנחשב בתחילה.

אך אליסון, כבר בסוף השבוע, בראיון ל"סאנדיי טיימס", אמר כי ההאטה הכלכלית תוכל לשחק לידיה של אורקל. לדברי אליסון, מוציאות חברות 100 מיליארד דולר מיותרים על עדכוני תוכנה מדי שנה. שימוש בתוכנות ניהול המשאבים של אורקל יאפשר לחברות לקצץ את התקציבים שלהם. "אני יודע שזה פרובוקטיווי. המסר שלי למנכ"לים הוא שהם מוציאים יותר מדי ואנחנו יכולים לעזור להם לקצץ את התקציבים בחצי", אמר אליסון.

כדרכו, ניצל אליסון את הבמה הציבורית לנגח את מתחרותיו. הפעם היתה היריבה המושבעת, מיקרוסופט, על הכוונת. אליסון אמר כי האסטרטגיה האוניברסלית של מיקרוסופט היא להעתיק תוכנות של חברות אחרות, לכרוך אותן בחבילת "חלונות" ולשבור את המתחרות. הם רודפים עכשיו את ריל נטוורקס, כמו שרדפו את נטסקייפ, אמר אליסון. הם כורכים את תוכנת המסרים המיידיים בחלונות XP כדי להיפטר מ-AOL. כשנשאל מה יקרה אם פסק הדין במשפט מיקרוסופט יבוטל והחברה לא תפוצל, אמר אליסון: יהיה זה סופה של AOL".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully