וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.626 שקלים

טל לוי

26.10.2005 / 15:49

סיטיגרופ: "הדולר יורד כרגע בעיקר בתגובה להיחלשותה דולר בעולם עקב רכישות יורו שמגיעות מהמזרח התיכון ומזרח אירופה"


ביום המסחר הראשון לאחר העלאת הריבית, הדולר היציג ירד 0.3% לרמה של 4.626 שקלים. היורו טיפס ב-0.8% לרמה של 5.582 שקלים.

מזה כשבועיים הדולר נסחר בטווח צר של 4.65-4.62 שקלים, וגם היום הוא לא התרגש מעליית הריבית שהיתה צפויה. בהודעתו על העלאת הריבית ביום שני ברבע אחוז ל-4%, התייחס בנק ישראל לפיחות המואץ בשקל ולצורך לבלום פיחות זה במטרה לשמור על יציבות מחירים במשק.

"הדולר יורד בעיקר על רקע היחלשותו בעולם מול היורו", אומר ניל קורני מסיטיגרופ, "ראינו רכישות יורו מבנקים במזרח אירופה וגם מאיזור המזרח התיכון ובעיקר מסעודיה, שממירה את הדולרים שהיא מקבלת תמורת נפט ליורו על מנת לשמור על פיזור". קורני גם מציין, כי הריבית באירופה עומדת כעת על 2% אולם היורו מתחיל לעלות, שכן שוק ההון מצפה שהריבית תעלה בקרוב.

"בזירה המקומית, אנו מצויים כרגע ברמה של 4.62 שקלים שמהווה רמת תמיכה לדולר", אומר קורני, "רמת המחירים בישראל מושפעת בעיקר משער הדולר ופחות מחוזקו של סל המטבעות וזאת מאחר שיש תוחמים רבים בהם עדיין נוקבים במחיר דולרי, כמו שכר דירה, לכן ההשפעה החשובה שיש לדולר בישראל וחשיבות שינויי הריבית".

הריבית על איגרות החוב ל-10 שנים של ארה"ב מגיעה כבר ל-4.53% והדבר עשוי להשפיע לרעה על שוק איגרות החוב הישראלי.

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הודיע שלשום על העלאת הריבית ב-0.25% לרמה של 4%. בכך מקדים הנגיד את ארה"ב, גם שם צפויה הריבית לעלות ב-1 בנובמבר ל-4%. העלאת ריבית זו בארה"ב היתה אחד הגורמים העיקריים שגרמו לנגיד להעלות את הריבית בישראל, כמו גם החשש מעליית מחירים והרצון לעמוד ביעד האינפלציה שקבעה הממשלה עבור 2005 - 3%-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully