וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז משהה החלטתו אם לפתוח בחקירה פלילית נגד השופטת כהן - למרות שהמועד תם

יובל יועז

26.10.2005 / 10:49

על פי החוק, מחויב היועץ המשפטי לממשלה להשיב לפנייה בתוך 45 יום; במשרד המשפטים ובמשטרה עדיין בודקים את התלונה; כהן הורשעה בחיבור פרוטוקולים מזויפים



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עדיין לא החליט אם לפתוח בחקירה פלילית נגד השופטת הילה כהן, בחשד לזיוף מסמכים ושיבוש הליכי משפט אף על פי שחלפו יותר מ-45 יום מאז הוגשה ליועץ תלונה נגד השופטת ודרישה לפתיחת חקירה פלילית.



על-פי החוק, מחויב היועץ המשפטי לממשלה להשיב לפנייה בתוך פרק זמן זה, של 45 יום.



ואולם במשרד המשפטים ובמשטרה עדיין בודקים את התלונה נגד כהן וטרם השיבו לפנייה. כהן הורשעה בבית הדין המשמעתי לשופטים בחיבור פרוטוקולים מזויפים ובהשמדת מסמכים מתיקי בית משפט.



לפני קרוב לחודשיים פנה עו"ד חיים שטנגר - שגם עתר לבג"ץ נגד שיבוצה מחדש של כהן בבית משפט, לפני הדיון בהדחתה בוועדה לבחירת שופטים - למזוז ולמפכ"ל המשטרה, משה קראדי. הוא דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד כהן. לדבריו, אף שהוחלט בעבר בפרקליטות המדינה להפנות את התיק לבירור משמעתי ולא פלילי, התגלו במהלך הדיון בבית הדין המשמעתי לשופטים ראיות חדשות, המחשידות את השופטת הילה כהן בחשדות פליליים ולכן יש צורך לפתוח בחקירה.



"תיאור המעשים וביצועם כפי שהוכחו ונקבעו בפסק הדין המשמעתי", טען עו"ד חיים שטנגר, שהגיש את התלונה, "מעלה חשד לביצוע עבירות בידי השופטת, של זיוף ושיבוש מהלכי משפט, בניגוד לחוק העונשין".



עו"ד יעקב רובין, המייצג את השופטת הילה כהן, הגיב בחריפות לתלונה נגדה: "בית הדין המשמעתי קבע שלא דבק בשופטת שום רבב מוסרי, וקבע שהמעשים שלה לא נעשו על מנת להטעות", אמר עו"ד רובין. "בית הדין ראה במעשיה של השופטת כשל מינהלי ולא כשל פלילי. כיצד אפשר בכלל לטעון שמדובר בהתנהגות שיש לחקור את פליליותה?".



גורמים משפטיים מעריכים כי ייתכן שמזוז מבקש להשאיר את העניין תלוי ועומד, כל עוד לא הסתיימו הליכי הדחתה של השופטת על ידי הוועדה לבחירת שופטים, כדי שהאפשרות לפתיחת חקירה פלילית תהווה איום מעל ראשה.



לפני כמה שבועות פנה אחד מעוזריו של המפכ"ל קראדי, באופן לא רשמי, לעו"ד שטנגר, והודיע לו כי מזוז הורה לא לפתוח בחקירה פלילית. ואולם משרד המשפטים מכחיש עמדה זו, וטוען כי "הנושא נמצא עדיין בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully