וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן לא עוצר: פתח במו"מ נוסף בגרמניה לרכישת מתחם תמורת 122 מיליון יורו

טל לוי

26.10.2005 / 11:36

לפני כחודש הודיעה מבני תעשייה כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מלון תמורת 24 מיליון יורו; בתחילת החודש הודיעה כלכלית ירושלים שבשליטת פישמן על מו"מ לרכישת 8 נכסים נוספים בגרמניה



נאמן לדבריו בדבר כוונתו להתרחב בחו"ל על חשבון פעילותו בישראל, ממשיך איש העסקים אליעזר פישמן לנהל משאים ומתנים לרכישת נכסים בחו"ל ובדגש על גרמניה. חברת שבשליטתו, הודיעה היום כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מתחם בעיר קלן שבגרמניה תמורת 122 מיליון יורו. מדובר במתחם עילי בשטח של 70 אלף מ"ר המיועד להשכרה למשרדים, דירות מגורים, שטחי מסחר וכן בחניון מקורה המכיל יותר מ-1,000 מקומות חניה. נכסים אלה צפויים להניב דמי שכירות שנתיים של 10 מיליון יורו.



במקביל, הודיעה מבני תעשייה כי היא מנהלת משא ומתן נוסף עם בנק זר לקבלת מימון של 85% מהיקף העסקה.



זוהי ההודעה השנייה החודש מקבוצת פישמן בדבר ניהול מו"מ לרכישת נכסים בגרמניה. בתחילת החודש, הודיעה חברת הנדל"ן שבשליטתו כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת 8 נכסים בגרמניה המניבים דמי שכירות שנתיים של 0.56 מיליון יורו ועלותם צפויה להסתכם ב-3.1 מיליון יורו.



במקביל, הודיעה מבני תעשייה לפני כחודש, כי היא מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת מלון בן 222 חדרים בעיר הנובר שבגרמניה תמורת 24 מיליון יורו הצפוי להניב הכנסה של 2.6 מיליון יורו. כשבוע לפני כן הודיעה כי היא מנהלת מו"מ למכירת זכויותיה ב-3 מרכזים מסחריים בקנדה תמורת 530 מיליון הצפויים להניב רווח של 95 מיליון שקל לפני מס.



שמה של מבני תעשייה נקשר גם למו"מ שמנהל בנק הפועלים לרכישת 15% ממניות דלק נדל"ן. רכישה זו אמורה להתבצע בדרך של הנפקה פרטית, שתזרים לקופת דלק נדל"ן כ-70 מיליון דולר, ותגדיל במקביל את הונה העצמי בסכום זה. עם זאת, לא מדובר בעסקה היחידה הנרקמת בין ענקית הנדל"ן לענקית הבנקאות. במקביל לעסקה הזאת, אמור בנק הפועלים למכור לדלק נדל"ן את אחזקותיו במבני תעשייה העומדות על 13%. במסגרת העסקה הסיבובית, אמור הבנק לקבל מזומנים תמורת החזקת המיעוט שלו במבני תעשייה, הנחשבת לחברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, ולהזרים אותם, ביחד עם מזומנים נוספים, להשקעה בדלק נדל"ן.



מבני תעשייה נשלטת (64%) בידי כלכלית ירושלים שבשליטת פישמן. מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-25% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 1.85 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully